TEBAB

Intresset stort för världens största verktygsmaskinsmässa EMO Hannover, 19 - 24 september 2011

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2011 09:35 CEST

När EMO - världens största internationella mässa för verktygsmaskiner, precisionsverktyg, tillbehör, styrsystem, CAD/CAM-system, monterings- och hanteringssystem, industrirobotar, sensor- och diagnosteknik äger rum för 19:e gången sker det i Hannover den 19 – 24 september 2011.

Redan 1950 beslutade sig de europeiska verktygsmaskinstillverkarna för att det behövdes en industridriven mässa med fokus på verktyg och verktygsmaskiner i Europa. Den första europeiska verktygsmaskinsmässan lanserades 1951 och blev kort därefter världens största mötesplats inom sin sektor. Första EMO, som var öppet för internationella utställare, ägde rum i Paris 1975 och har ökat sin globala betydelse sedan dess.

EMO ägs av Cecimo, den europeiska intresseorganisationen för verktygsmaskinsindustrin. Genom sitt medlemskap i Cecimo är Machine & Tool Association of Sweden en av 15 nationer som tillsammans äger och genomför EMO mässan vartannat år i Europa. Cecimo representerar 97 % av Europas verktygsmaskinstillverkare, vilket i sin tur motsvarar över en tredjedel av världsproduktionen. Det kollektiva ägandet av EMO är grundläggande för mässan, det säkerställer att mässans inriktning tas ut av den europeiska branschen gemensamt. Genom Cecimos och de nationella föreningarnas nära samarbete med verktygsmaskinsföreningar globalt försäkrar man sig om en lyhördhet till verktygsmaskinstillverkare och kunder i alla världens regioner.

Idag har närmare 2 000 företag anmält sig till EMO och den totala ytan uppgår till över 170 000 kvm. 17 svenska företag är anmälda - 3Nine AB, Abene Machine AB, Absolent AB, Acticut International AB, Granlund AB, Håkansson Sågblad AB, KMT Precision Grinding AB, Mircona AB, MPC Automation AB, Nederman, Sandvik Coromant AB, Seco Tools AB, SlipNaxos AB, SmiCut AB, System 3R International AB, Wallenius Water AB och WhizCut of Sweden AB.

Fler av företagen och organisationerna inom Cecimo vittnar om en optimistisk inställning till marknadens utveckling och en mycket positiv syn på EMO Hannover 2011.

Frank Brinken, CEO
StarragHeckert Group, Switzerland

“The current economic upturn which is on track in Europe and in the rest of the world is reflected in the European machine tool sector as a sharp increase in order intake and production. CECIMO forecasts total European machine total shipments this year at more than one-fifth higher than last year. Positive prospects of the market point out a vibrant, dynamic and fruitful EMO is on the way.”

Vincent Schramm, Director General
French Association for Manufacturing Technologies (CECIMO member association)

“The CECIMO network guarantees that EMO reflects wishes of all European machine tool builders which ensures expectations of potential customers are met. Thanks to CECIMO, EMO is organized by the sector itself and is really industry driven, taking into account users’ needs and market trends”.

Jarmo Hyvönen, President
Fastems OY AB, Finland

“EMO is the global showcase for innovations in the machine tool industry. This means that manufacturers prefer to launch their new products at EMO, which gives their innovations a high visibility to top-level international customers who come to visit the show. I believe that with the increasing weight of global markets for the machine tool business today, EMO provides exhibitors with a unique gateway to the international marketplace.”

Xabier Ortueta, Director General
AFM-Machine Tool Manufacturers´ Association of Spain (CECIMO member association)

“National associations assume an important role in the organization and promotion of EMO. Our member companies are the manufacturing technologies suppliers for the most relevant industrial sectors in the world economy, and EMO is the meeting point for all of them. Not only the Machine Tool industry, but industry in general, as the receptor of our productive solutions is widely benefited by attending EMO.”

Jan Rýdl, Member of the Board of Directors
TOS VARNSDORF a.s., Czech Republic

“EMO is the world’s most important machine tool exhibition and every significant market player is there. Decision-makers in production technology use EMO Hannover as a reference point. Investment decisions are made there. EMO provides, as such, clear opportunities to be seized. Of course it is a question of whether you seize them or not, but if you are absent you simply miss the opportunity.”

Ezio Colombo, President
FICEP, Italy

EMO offers the most comprehensive picture of innovations in the entire world of metal-working as metal cutting, metal forming, tooling, manufacturing and process automation and metrology segments are present in the show. EMO proposes the qualitatively highest synthesis of the solutions set up by the worldwide machine tool industry.”

För mer information vänligen kontakta Elin Lydahl, ansvarig Machine & Tool Association of Sweden, 08-782 08 60 alternativt Kristina Ros, projektassistent, 08-782 09 54. Information finns även tillgänglig via www.mtas.se samt www.emo-hannover.de.