Ladbrokes

Intrigernas match – Manchester City vs. Chelsea

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2010 10:35 CEST

På lördag är det dags för Chelseas första riktiga prövning i årets Premier League. Manchester City på bortaplan är inga gratispoäng trots att Chelsea har imponerande 21-1 i målskillnad och full pott efter 5 omgångar. Chelsea är favoriter till 2,20 trots bortaplan medan lika ger 3,20 och Manchester City vinst 3,40.

En extra krydda tillförs till den här toppmatchen genom intrigerna mellan Chelseaspelaren John Terry och Manchester CityspelarenWayne Bridge.

Det är bara dryga 6 månader sedan som ryktena om att Terry haft en affär med Bridges fru kom ut. De hade varit lagkamrater i Chelsea tidigare och båda var landslagsspelare, Terry till och med kapten, och det engelska mediedrevet blev inte nådigt. Bridge avslutade sin landslagskarriär tillsvidare och Terry fick motvilligt lämna ifrån sig kaptensbindeln. Ännu mer intressant blev det när de två möttes i Premier League bara några veckor senare. Folk satt helspända för att se reaktionen mellan dem två och det började kyligt redan innan start då Wayne Bridge vägrade att skaka hand innan match med John Terry som brukligt är. Den gången vann Manchester City med 4-2 och skulle det bli samma resultat på lördag ger vi ut det höga oddset 101,00 gånger pengarna.

”Det ska bli mycket spännande att se hur Chelsea klarar av sitt första riktiga test den här säsongen. Kan dem fortsätta att rada upp vinsterna och storsegrarna som dem börjat säsongen med så kommer dem med stor sannolikhet ro hem Premier League titeln. Jag tror dessutom att de allra flesta fotbollsfans världen över kommer att ha sina ögon speciellt på Wayne Bridge och John Terry, en större prestige kamp är svårt att hitta.” Säger Andreas Gillberg, Sverigechef på Ladbrokes

För mer information: http://sports.ladbrokes.com/en-gb/football/english/manchester-city-vs-chelsea-e214471079

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com