Ziggy Creative Colony

inUse delar bolaget i två

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2012 13:59 CEST

Digitalbyrån inUse, med kontor i Stockholm, Göteborg, Helsingborg och Malmö, organiserar om bolaget för att bättre kunna tillgodose kundernas kommande behov på de olika geografiska marknaderna. Bolaget delas i två delar, där Stockholmsbolaget byter namn under våren och Göteborg/Malmö/Helsingborg-delen behåller namnet inUse. Ägarna kallar det för en lycklig skilsmässa.

– Vi har funnits i 10 år och har nått alla målsättningar vi hade när vi startade, säger nuvarande vdn för inUse,  Darja Isaksson. Nu vill och behöver vi utvecklas vidare, då blir det långsiktigt bättre för oss att dela upp bolaget. Genom en delning kan vi bättre anpassa våra verksamheter efter våra olika marknadsförutsättningar. Jag ser det som en fördel för oss i Stockholm att ha möjligheten att börja bygga ett nytt varumärke som bättre speglar det vi redan är i dag och vill vara år 2020.

Uppdelningen av bolaget innebär ingen större förändring för personalen eller kunderna. Kunderna har redan i dag en naturligt hemvist på respektive kontor. Alla tre kontoren anställer fortlöpande nya konsulter, även om ett visst ytterligare rekryteringsbehov uppstår i samband med delningen.

Kontoren är i dag tillräckligt stora för att ha en egen identitet, både inåt och utåt. Ny vd för inUse blir Kjell Persson, som var inUse första anställda utöver grundarna.

- Mitt uppdrag som tillträdande VD är att växla upp ytterligare på Effektstyrning och design som är kärnan i inUse varumärke. Även om vi nått långt så finns här mycket mer att göra, i Sverige och internationellt.

MBL-förhandlingar genomförs med alla berörda fackförbund på de olika kontoren

För ytterligare information, kontakta;
Darja Isaksson
Nuvarande vd
darja.isaksson@inuse.se
@darjaisaksson

Kjell Persson
Tillträdande vd
Malmö, Göteborg, Helsingborg
kjell.persson@inuse.se

För pressbilder: http://www.inuse.se/aktuellt/inuse-delar-bolaget-i-tva/

Tidslinje med nyckelhändelser: http://www.inuse.se/aktuellt/tidslinje/

InUse Consulting AB startades 2002 och har 80 anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Bland kunderna finns Hemnet, SBAB, Reseguiden och E.ON.

www.inuse.se