Invest Sweden

Invest Sweden öppnar kontor i Brasilien

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2010 07:28 CET

Den investeringsfrämjande myndigheten Invest Sweden inviger nu i veckan sitt nya kontor i Sao Paolo, Brasiliens finansiella centrum.

Chef för Invest Sweden Brasilien blir Nils Grafström, som närmast kommer från posten som chef för Stora Ensos verksamhet i Latinamerika. Målet blir nu att väcka intresse hos brasilianska företag och investerare för Sverige som etableringsland och svenska företag som samarbetspartners. Från början riktas fokus särskilt mot skogs- och pappersmasseindustrin, energi- och alternativa drivmedel, cleantech samt ICT.

Torsdag den 11/11 invigs kontoret i Sao Paolo, i närvaro av den svenska ambassadören till Brasilien, Annika Markovic och Per-Erik Sandlund, generaldirektör för Invest Sweden. Invest Swedens generaldirektör kommer i samband med resan också att besöka en rad företag i bland annat Sao Paolo och Brasiliens huvudstad Brasilia.

För mer information, kontakta Loth Hammar, Kommunikationschef Invest Sweden, +46-(0)8-402 78 16, +46-(0)70-731 93 30 eller loth.hammar@investsweden.se

Invest Sweden är en myndighet som arbetar för att internationalisera det svenska näringslivet. Genom information och kontakter medverkar vi till att utländska företag investerar i Sverige. I Sverige finns Invest Sweden i Stockholm och Göteborg och vi har utlandskontor i USA, Japan, Kina, Indien och Brasilien. Läs mer på http://www.investsweden.se