Skriv och läs

Investera i barns lärande och utbildning

Pressmeddelande   •   Jan 21, 2014 15:30 CET

Appen Skriv och Läs sålde bäst av alla appar i utbildningskategorin i danska App Store under 2013. Nu är tiden mogen för att fokusera på tillväxt i Sverige och på andra marknader samt att utveckla nya produkter.

För att lyckas med detta har vi beslutat att söka finansiering via crowdfunding. Vi bjuder ut 10 procent av företaget Writereader ApS till alla som är intresserade av att investera ca 1.000 kronor (135,47 euro) eller mer.

En investering i WriteReader är en investering i:
- utveckling av nya banbrytande, forskningsbaserade och digitala läromedel
- ett unikt koncept och ett innovativt företag med en enorm marknadspotential
- ett starkt team med många års erfarenhet inom utveckling av läromedel, onlinemarknadsföring och etablering av internationella verksamheter

Med en investering i WriteReader får du möjlighet att:
- medverka till en positiv förändring av barns lärande och utbildning
- medverka i utvecklingsprocesser, tester och marknadsföring genom en Facebook-grupp som upprättats specifikt för ändamålet
- delta i bolagets årliga bolagsstämma

Om du har frågor kring investering i WriteReader och framtidens digitala läromedel är du varmt välkommen att kontakta oss på info@writereader.com.

Läs mer på Funded by Me:s webbplats.

Appen Skriv och läs har utvecklats av det danska företaget WriteReader ApS. Företagets grundare, Janus Madsen, är grundskollärare och har arbetat i 15 år med att utveckla läromedel och undervisningsmaterial. Utvecklingen av Skriv och läs har skett i nära samarbete med en grupp forskare vid Danmarks Pedagogiska Universitet. Appen finns nu för iPad och en version för iPhone lanseras inom kort.