Fashion by C

Investera i modemärket Fashion by C

Pressmeddelande   •   Jul 15, 2013 14:40 CEST

Fashion by C grundades 2009 och lanserade på marknaden 2010. Affärsidén är att designa skor med hög modegrad i bra kvalité. Märket har haft två spännande gästdesignsamarbeten, med Josefin Crafoord och Michaela Forni. Dom senaste två åren har märket satsat på sin egna design, skorna i läder och tyg. Produkterna säljs via återförsäljare som Nelly, Brandos, utvalda butiker runt om i landet och via den egna webbshopen, både i Sverige och utomlands.

Planen är att i höst ha ett ”designevent” där dom externa delägare får vara med och tycka till om nästa kollektion. Ett liknande event kommer att hållas i London under nästa vår. Främst ska den externa finansieringen via Crowd funding användas till att finansiera agentsökningar och PR. Det långsiktiga målet är att även släppa väskor (lanseras i höst), herr och barnskor och så småningom kläder.

Målet framöver är att lansera på marknader utomlands då Fashion by C har sett ett stort intresse för deras produkter på andra marknader än Sverige, främst via försäljningen via webbshopen till slutkunder. Första marknaden som Fashion by C kommer att satsa på är England.

För mer information:

Camilla Randehed, VD

Tel: 0707722092

camilla.randehed@fashionbyc.com

www.fashionbyc.com

Fashion by C startades av Camilla Randehed och Magnus Johansson 2009.

Ledorden för Fashion by C är trendigt, utstickande och hög kvalité. Under dom första två åren hade Fashion by C  två spännande gästdesignsamarbeten, med Josefin Crafoord och Michaela Forni. Under dom senaste åren har Fashion by C teamet satsat på egen design där trender, kvalité och ett bra pris är riktlinjerna. Skorna som designas är med hög modegrad och en "rockig" känsla.

Vi tyckte att det saknades trendiga skor med hög modegrad till ett mellanpris på den svenska marknaden. Vi är ett alternativ till alla kedjor som finns både i Sverige och runt om i världen.

Vi har valt att jobba med äkta läder med hög kvalité. En del av skorna består även av tyg, dock jobbar vi inte med syntet då vi anser att det är viktigt att fötterna får andas. Nu håller vi på att ta in agenter utomlands och idag säljer vi våra skor till alla världens hörn via vår webbshop.