Regionförbundet Örebro

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2007 15:22 CET

Tid: Fredag 2 mars kl. 10.30
Plats: Energicentrum, Firmavägen 2, Mariebergs köpcentrum, Örebro

Påverkar klimatförändringarna även Örebro läns invånare? Hur kan vi få hjälp att spara både energi och pengar och samtidigt minska klimatpåverkan? Det är ämnet för föreläsningar och tal under den officiella invigningen av Energicentrum.

Medverkande är bland annat Andres Muld, avdelningschef för Hållbar energianvändning, Energimyndigheten och Irén Lejegren, styrelseordförande i Regionförbundet Örebro. Dessutom talar meteorologen och klimatexperten Martin Hedberg om klimatförändringarna.

Vid Energicentrum kan husägare och andra energikonsumenter få opartiska råd om sin energianvändning samtidigt som de kan titta på olika företags energieffektiva produkter. Energicentrum består av en permanent utställning med miljö- och energirelaterade utrustningar, en föreläsningssal och en pedagogisk verkstad för barn och ungdomar. Energicentrum är ett samarbete mellan Regionförbundet Örebro och kommunerna i Örebro län.

Välkommen!

För mer information: