Upplev Norrköping

Invigning av Östgötadagarna 2013 blir i Kolmården

Pressmeddelande   •   Apr 10, 2013 16:07 CEST

Den 7-8 september är det åter dags för ÖstgötaDagarna!  För trettonde året i rad hållerföretag, föreningar och organisationer på den östgötska landsbygden öppet hus. Årets ÖstgötaDagar kommer att invigas lördagen den 7 september i Sandviken i Kolmården.

Under invigningen lördagen den 7 september med start kl. 10.30 blir det körsång, dansuppvisning, kamelridning, besök av Bamse, utställning av elbilar, och mycket, mycket annat. Östergötlands landshövding Elisabeth Nilsson invigningstalar och i samband med invigningen uppmärksammas årets landsbygdsstipendiat, årets konsthantverk och årets bakverk. Även kommunalrådet Eva Andersson kommer att medverka. Det kommer att vara full aktivitet i hela Kolmården under ÖstgötaDagarna!

Arrangör av invigningen är Kolmårdens Företagsgrupp. ”Vi har lagt ner mycket jobb på att få fram ett bra program till nomineringen av invigningsort och är mycket glada att Visit Östergötland har valt Kolmården” säger ordförande Hans Furuheim.  Cecilia Karlsson på Upplev Norrköping gläds också över beskedet, då det gynnar besöksnäringen i området.

Besökarna på årets ÖstgötaDagar kommer att kunna välja bland ca 150 unika aktiviteter och arrangemang i hela Östergötland. En härlig blandning av design, konst, musik, utställningar, guidade visningar, museer, marknader, loppis, hembygdsgårdar, gårdsbutiker och öppna gårdar. Temat för årets ÖstgötaDagar är tillgänglighet.

Läs mer om Östgötadagarnawww.visitostergotland.se/sv/ostgotadagarna och mer om Bråvikslandetwww.bravikslandet.se

Kontakt: Cecilia Karlsson, Upplev Norrköping tel 011-15 50 55, cecilia.karlsson@norrkoping.se Projektledare Östgötadagarna: Pernilla Thapper, Visit Östergötland, tel. 013-26 27 49, pernilla.thapper@ostsam.se .

Upplev Norrköping AB har till uppgift att i tät samverkan med näringslivet utveckla besöksnäringen i Norrköping, att marknadsföra och medverka i utvecklingen av Norrköping som turist-, evenemangs-, och mötesstad. Upplev Norrköping AB är ett 100% kommunalägt bolag under Norrköping Rådhus AB.

Läs mer om bolaget på upplev.norrkoping.se/upplevnorrkopingab

www.upplev.norrkoping.se
www.bravikslandet.se