Invik & Co AB

Invik: Invikdagen

Pressmeddelande   •   Okt 10, 2005 08:50 CEST

Finanskoncernen Invik & Co. hälsar dig välkommen till Invikdagen fredagen den 21 oktober. Vid Invikdagen deltar bland andra Kinneviks styrelseordförande Pehr G Gyllenhammar, finansminister Pär Nuder och riksbankschef Lars Heikensten. Dagen arrangeras av Invik med dotterbolag för att öka kunskaperna om vad Invik kan erbjuda inom bank och finans.

Invikdagen hålls i Vinterträdgården på Grand Hôtel med Lydia Capolicchio som moderator. Dagen inleds klockan 13.00 med registrering och avslutas av Inviks styrelseordförande Johan Klingspor klockan 18.00. Intresset har varit mycket stort och över 800 personer har anmält deltagande. Hela programmet finns på www.invikdagen.se.

För frågor och deltagaranmälan vänligen kontakta:

Michael Wallin, michael.wallin@citigatestockholm.com 08-527 808 19 eller 0708-788 019

Mattias Björk, Investor Relations, mattias.bjork@invik.se 08-562 000 58

Invik är en finanskoncern med bred produktportfölj inriktad mot försäkring, bank, kapitalförvaltning och handel med värdepapper. Invik verkar inom noga utvalda segment där koncernen kan skapa god tillväxt och bygga långsiktigt framgångsrika företag, hela tiden med fokus på lönsamhet. Kännetecknande för koncernen är att vi söker nya vägar att skapa tillväxt inom lönsamma nischer i den finansiella sektorn.

Invik omfattar sex verksamhetsområden: Moderna Försäkringar Sak, som bedriver sakförsäkringsverksamhet; Moderna Försäkringar Liv, livförsäkringsbolag med fokus på fondförsäkringar; Moderna Försäkringar Run- off; Banque Invik, en privatbank i Luxemburg; Fischer Partners med inriktning på aktiemäkleri och trading samt Invik Kapitalförvaltning Holding som bedriver kapitalförvaltning och fondverksamhet i bolagen Invik Kapitalförvaltning och Aktie-Ansvar. Invik är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Aktien handlas under kortnamnet INVKB.