Involve Communication AB

INVOLVE COMMUNICATION VANN IGEN

Pressmeddelande   •   Mar 30, 2012 13:59 CEST

För andra året i rad belönas Involve Communication med priset för Årets Bästa Kompetenssatsning.
Den här gången tillsammans med Stena Line.
– Det är väldigt roligt och visar ännu en gång att vi är en av Sveriges allra bästa kommunikationsbyråer, säger Annicka Pärson, grundare av Involve Communication och projektledare för uppdraget.

När Swedish Learning Awards och tidningen Personal & Ledarskap, vid gårdagens gala på anrika Nalen i Stockholm, delade ut priset för Årets Bästa Kompetenssatsning stod snart Involve Communication och Stena Line som segrare.
För Involve Communication var det andra året i rad som byrån tog hem priset.
– Det är fantastiskt roligt och ett tydligt kvitto på att vi verkligen ligger i framkant. Det visar också att vi är åstadkommer stor nytta för kunden som vi därför får en långsiktig och utvecklande relation med, säger Annicka Pärson, Involve Communications grundare och projektledare för satsningen.
Involve Communication och Stena Line började förra året att bygga strukturen för det omfattande utvecklingsprojekt som döptes till ”Stena Line Academy”. Projektet handlar ytterst om att kommunicera med och utbilda samtliga cirka 10 000 fast- och säsongsanställda, som tillsammans representerar 41 nationer, inom en rad strategiskt viktiga områden, bland annat företagets strategiplan och innovationsprogram.
Den första lanseringen handlade om att avsevärt öka kompetensen inom säkerhetsområdet.
Nyckeln stavas kommunikation.
Det handlade för Stena Line och Involve Communication om att skapa en struktur för individuell kompetensutveckling samt för certifiering och uppföljning. Dessutom utvecklades en lösning för möjligheten att kontinuerligt följa upp kunskapsbriser och skapa underlag för nya insatser.
– Stena Line är ett företag i ständig förändring och vi måste därför kontinuerligt kommunicera med våra medarbetare för att alla hela tiden ska vara med på tåget. Därför är utbildning också en resa för oss, säger Linda Hammarstrand, projektledare för Stena Line Academy och fortsätter:
– Ambitionen är att bygga upp en Stena Line Academy som omfattar allt inom employer branding och att skapa en ökad medvetenhet för vad Stena Line står för.
Enligt Linda Hammarstrand är dessutom de första uppställda målen för satsningen redan uppfyllda. Bland annat åstadkom den – redan första året – en besparing på cirka sju miljoner kronor.
– Det faktum att vi dessutom kan mäta och följa upp insatserna gör det också möjligt att vidareutveckla kompetenserna och sätta in de uppföljande insatserna precis där de behövs.
Priset för Årets Bästa Kompetenssatsning delas ut av Swedish Learning Award och tidningen Personal & Ledarskap. I sin motivering skriver juryn bland annat:
”Satsningen spänner över att attrahera, utveckla och ta tillvara på medarbetarnas kompetens och det är extra roligt att se att rekryteringssteget är med. Satsningen har resulterat i en god överblick över kompetens läget i organisationen, genererat stora besparingar och blivit en katalysator för vidare arbete.”

För ytterligare information:
Annicka Pärson, Involve Communication, tel: 0730- 35 05 70
Linda Hammarstrand, Stena Line, tel 0704-85 83 92

Involve Communication en ledande kommunikationsbyrå för Sveriges största bolag.
Vi är en flerfaldigt prisbelönt byrå för företag och organisationer i ständig förändring. Erbjudandet handlar om en rad kommunikationslösningar som bland annat omfattar ett varumärkesskyddat mät- och analysverktyg. Involve Communication erbjuder även strategisk rådgivning för varumärkes- och kommunikationstrategier, förändringskommunikation, stöd för kommunikativt ledarskap, PR, medierelationer samt expertis för närvaro i sociala medier. Bland Involve Communications kunder räknas ASSA ABLOY, Axfood, H&M, IKEA, Saab, SCA, Scania, Stenasfären, Stockholms Stad, Twilfit, Volvo IT med flera. Tillsammans omfattar det tiotusentals medarbetare, kunder och andra målgrupper över hela världen som alla på något sätt dagligen kommer i kontakt med Involve Communication.