Birds Will Sing For You Enterprises

INVSN klara för LOVE & PEACE HAVANA 2014

Pressmeddelande   •   Jan 22, 2014 13:26 CET

INVSN klara för Love & Peace Havana 2014!

INVSN, under ledning av Dennis Lyxzén (ex Refused, International Noise Conspiracy, AC4), bestämde sig under 2013 för att bli en global angelägenhet och släppa sitt nya, tredje, album både på svenska och på engelska. Det hyllades sönder av press och fans världen över. Men INVSN har aldrig lämnat Umeå. De har aldrig omfamnats av de creddiga etablissemangen och de har aldrig tillhört en given scen. Och det har aldrig märkts så tydligt som på nya skivan. Lyxzén, en av de allra mest meriterade svenska rockmusikerna, lyckas ännu en gång återuppfinna sig själv med mörker och personligt politiska texter. Under hösten 2013 gjordes en stor USA-turné men Love & Peace Havana blir givetvis INVSN:s allra första besök på Kuba.

http://www.youtube.com/watch?v=npExSHWYeqs | http://www.invsnmusic.com/

Klara akter Love & Peace Havana 2014:

ATOMIC SWING (SE)
INVSN (SE)
HONNINGBARNA (NO)
X ALFONSO (CU)
LUNA GREEN (SE)

Love & Peace Havana äger rum i Kubas huvudstad mellan den 5:e och 8:e mars 2014. Den 5-7:e hålls konserter på Fabrica de Arte Cubano och den 8:e avslutas festivalen med en stor utomhuskonsert i Parque Metropolitano.

www.lovepeacehavana.com

PRESS: petter@national.se | FESTIVALFRÅGOR: eggis@national.se