Iomega

Iomega lanserar nätverkslagring med säkerhetsmjukvara för videoövervakning

Pressmeddelande   •   Mar 12, 2012 08:39 CET

Iomega lanserar nätverkslagring med säkerhetsmjukvaran MindTree SecureMind med stöd för upp till 48 övervakningskameror. Lanseringen är ett ytterligare steg i Iomegas satsning på kameraövervakning.

Säkerhetsmjukvaran MindTree SecureMind Surveillance blir tillgänglig för samtliga modeller i Iomegas nätverkslösning StorCenter, från ix2 till px12. Programmet är idealiskt för små- och mellanstora företag med behov av kameraövervakning. Tillsammans med MindTree kan Iomegas StorCenter-lösningar tillämpa videoövervakningsapplikationen som ger möjligheten att hantera lokala, digitala kameror samt spela in och övervaka genom dem. Övervakningsmjukvaran MindTree SecureMind har stöd för upp till 48 kameror och kommer att finnas tillgänglig utan extra kostnad till samtliga StorCenter-lösningar från ix2-200 med Personal Cloud-teknik till px4-300r som har lagringskapacitet upp till 12 TB.

- Genom att komplettera vårt sortiment av nätverkslagringslösningar med MindTree förstärker vi vårt erbjudande gentemot videoövervakningssektorn. Dagens användare är i behov av hanterbara och prisvärda övervakningslösningar, vilket StorCenter tillsammans med MindTree nu kan erbjuda, säger Magnus Erlandsson, Nordenansvarig på Iomega.

Iomega ser en växande efterfrågan av lättanvända lösningar för kameraövervakning och lanseringen är ett ytterligare steg i företagets satsning inom detta område. Iomega erbjuder flera lösningar för olika behov, bland annat i samarbete med Axis.

Ett urval av funktioner hos Iomega StorCenter med MindTree SecureMind:

• Enkel att installera och konfigurera
  • Möjlighet att ta del av videomaterial via en webbrowser
  • Stöd för hundratals IP- och USB-anslutna kameramodeller inklusive H.264, MPEG4 och MJPEG för övervakning av företagets lokaler
  • ONVIF 2.0-kompatibel
  • Aktivitetsbaserad inspelning
  • Tidslinjefunktion för enklast möjliga överblick av inspelad video
  • Automatisk videoförlustupptäckare
  • Innehåller “Alert-Me”, händelseuppdatering via e-post

För att läsa mer om Iomegas lösningar för övervakning och produkter besök:

För mer information om MindTree:
www.mindtree.com

Bilder: http://www.flickr.com/photos/iomega-nordic

För mer information vänligen kontakta:
Magnus Erlandsson
Regional Manager Nordic Iomega
E-post: erlandsson_magnus@iomega.com

Om EMC
EMC Corporation (NYSE: EMC) är världens ledande företag inom informationshantering med lösningar för organisationer av alla storlekar. EMC skapar IT-infrastrukturer som optimerar informationshanteringen i syfte att maximera värdet av organisationers information. Mer information om EMCs produkter och tjänster finns på www.EMC.com.

Om Iomega
Iomega Corporation, dotterbolag till EMC Corporation med huvudkontor i San Diego, är en världsledande aktör inom innovativ lagring och nätverkssäkerhetslösningar för små och medelstora företag, samt konsumenter. Företaget har sålt mer än 400 miljoner digitala lagringslösningar sedan starten 1980. Idag inkluderar Iomegas produktportfölj branschledande lösningar för nätverkslagring, externa hårddiskar, samt produkter med företagets prisbelönta teknik för portabel lagring - Iomega REV för backup och arkivering. För att ta reda på mer om Iomegas digitala lagringsprodukter och företagslösningar, vänligen gå till www.iomega.com. Återförsäljare av Iomegas produkter finns på www.iomega.com/ipartner