Iomega

Iomega släpper nätverkslagring för hemmet

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2012 09:07 CEST

Iomega EZ Media & Backup Center är en pålitlig lösning för nätverkslagring som låter användare enkelt säkerhetskopiera, dela filer och komma åt hemmanätverket på distans.

Iomega EZ Media & Backup Center är en funktionsrik och prisvärd nätverkslagringslösning för hemmabruk. Produkten gör det lätt och säkert att dela innehåll med vänner och familj eller komma åt hemmanätverket på distans, tack vare molnlösningen Iomega Personal Cloud och appen Iomega Link för Apple iOS-enheter (laddas ner gratis).

Funktioner

• Produkten installeras i tre enkla steg, utan att man behöver använda en installations-cd
  • Inbyggd DLNA-certifierad UPnP AV-mediaserver och iTunes-server gör det lätt att dela innehåll mellan datorer och till andra enheter som spelkonsoler, digitala fotoramar eller nätverksanslutna tv-apparater
  • Användaren kan välja att automatiskt publicera filer på Facebook-, YouTube- och Flickr-konton samt använda Iomegas funktion för aktiva foldrar för att skapa personliga bildspel eller skicka e-post
  • Produkten har stöd för Apples Time Machine och torrent för att man snabbt och enkelt ska kunna ladda ner stora mediefiler utan att behöva använda en dator

Iomega Personal Cloud
Iomega Personal Cloud ingår i Iomega EZ Media & Backup Center och är den perfekta lösningen för att samtidigt som man skyddar sina digitala filer ändå ha tillgång till dem oavsett var i världen man befinner sig. En säker koppling till hemmanätverket gör det möjligt att dela filer och annan information med vänner, familj och andra utvalda.

Bilder: http://www.flickr.com/photos/iomega-nordic/

Pris och tillgänglighet
Iomega EZ Media & Backup Center finns tillgänglig nu med kapacitet på 1TB, 2TB eller 3TB. Rekommenderade butikspriser (inkl. moms) är: 1599 kr för 1TB, 2049 kr för 2TB och 2899 kr för 3TB.

För mer information vänligen kontakta:
Jonas Schilén, Nordenansvarig Iomega
E-post: jonas.schilen@iomega.com

Om Iomega
Iomega Corporation, dotterbolag till EMC Corporation med huvudkontor i San Diego, är en världsledande aktör inom innovativ lagring och nätverkssäkerhetslösningar för små och medelstora företag, samt konsumenter. Företaget har sålt mer än 425 miljoner digitala lagringslösningar sedan starten 1980. Idag inkluderar Iomegas produktportfölj branschledande lösningar för nätverkslagring, externa hårddiskar, samt produkter med företagets prisbelönta teknik för portabel lagring - Iomega REV för backup och arkivering. För att ta reda på mer om Iomegas digitala lagringsprodukter och företagslösningar, vänligen gå till www.iomega europe.com. Återförsäljare av Iomegas produkter finns på www.iomega.com/ipartner