IoTRON AB

IoTRON tecknar avtal med Avigilon, a Motorola Solutions Company

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2019 19:18 CEST

Vi på IoTRON är mycket glada över att kunna tillkännage undertecknandet av vårt avtal med Avigilon, en global ledande tillverkare av intelligent videoanalys, hård- och mjukvara för lagring av video, kameror för övervakning och processkontroll samt av passersystem.

- Vi är både stolta och glada över att kunna tillkännage vårt avtal med Avigilon, som gjort sig kända för att kontinuerligt flytta fram gränserna för vad som möjligt att uppnå med övervakningsteknologi. Avigilons kameror har alltid kännetecknats av en oöverträffad bildkvalitet, en effektiv bandbreddskontroll samt en möjlighet till att integrera en väl utprövad och nordenanpassad videoanalysteknologi, medan lagringsmjukvaran är känd för att vara intuitiv, snabb och rik på funktioner. Vi på IoTRON ser detta avtal som ett viktigt fundament i vårt företags utveckling, berättar Juha Järvinen, VD på IoTRON AB.

- Avigilons produkter passar i alla typer av applikationer, inte minst inom industriell och verksamhetsnära användning där kunden ofta strävar efter att öka mätbarheten och användarnyttan i sina kärnprocesser. Vi ser också en stor fördel i att även en mindre installation med tiden flexibelt kan utvecklas, både avseende storlek och funktion, i takt med användarens kontinuerligt föränderliga behov. Allt detta bidrar till en oerhört kraftfull helhet, tillägger Anders Lundgren, ansvarig för affärsområdet processövervakning på IoTRON.

- IoTRON, med ett tydligt marknadsfokus, väl specificerade mervärden samt starka kundrelationer är en utmärkt partner till Avigilon för att ytterligare stärka vår marknadsnärvaro, inte minst inom industriella och andra verksamhetsnära applikationer. Jag ser nu fram emot att arbeta aktivt tillsammans och vara med på en spännande tillväxtresa med IoTRON, avslutar Rickard Hohenthal, Regional Sales Manager Sweden på Avigilon.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Juha Järvinen
VD, IoTRON AB

juha@iotron.se
www.iotron.se

Rickard Hohenthal
Regional Sales Manager Sweden, Avigilon

rickard.hohenthal@avigilon.com
www.avigilon.com

IoTRON startades för att bedriva en innovativ, kompetensorienterad och värdeadderande försäljning av system för processkontroll, av nätverkssystem/cyber security samt av industridatorer.