IP-Only

IP-Only levererar streaming till Boxer On Demand

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2011 09:11 CET

Boxer lanserar i dagarna Boxer On Demand till svenska TV-soffor. IP-Only finns med som streamingleverantör till tjänsten som gör tv-tablån överflödig.

Via IP-Onlys streaming distribueras film, play-tjänster och annat beställningsmaterial snabbt och säkert från Boxer till tittarna över Internet. Ordinarie TV-program sänds som vanligt över det digitala marknätet och användarna kan enkelt spela in program eller hela serier för att titta senare.

Hanna Lindqvist, Product Manager VOD på Boxer, kommenterar:

– För att hålla bästa tänkbara nivå på tjänsten behövde vi ett nät och en operatör med väl utbyggt Internet med hög kvalitet och bra trafikutbyten. Därför valde vi IP-Only. Det är stora mängder data som ska skyfflas och slutkonsumenterna använder olika leverantörers bredband. IP-Only har också bidragit till utvecklingsarbetet på ett positivt sätt med anpassning av sin leverans.

Förutom enkel och smidig inspelning av vanlig TV innehåller tjänsten SVTr – ett urval av program från SVT – som en integrerad del tillsammans med hyrfilm (Video On Demand) från SF Anytime. Boxer On Demand inkluderar också appar som exempelvis SMHI och Facebook direkt i TV:n.

Mikael Philipsson, CTO på IP-Only, säger:

– Det är spännande att vara en del av den här lanseringen som tar marknätet in i framtiden. Att använda Internet som en kompletterande kanal för TV-innehåll skapar en väldigt flexibel tjänst med stor potential för vidare utveckling.

Avtalet om streaming av TV-innehåll är inledningsvis tecknat på tre år och kostnaden är uppdelad på en fast del och en rörlig del som baseras på mängden överfört innehåll.

För ytterligare information, kontakta:

Mikael Philipsson, CTO IP-Only, på mikael.philipsson@ip-only.se eller 0708-43 10 43.

Mer om Boxer On Demand finns på www.boxer.se/ondemand

IP-Only är en modern svensk Internet, data och teleoperatör som äger sin egen nordiska fiberinfrastruktur, datacenters och IaaS-plattform. Bland kunderna märks de mest krävande förbrukarna av datakommunikation och infrastrukturtjänster såsom andra operatörer, kommunikationsintensiva företag, finansinstitutioner och mediebolag (exempelvis välkända företag som Aftonbladet, Handelsbanken, SSAB, Sveriges Television, m.fl.)