IP-Only

IP-Only tar viktig affär i offentliga sektorn - Bygger WAN åt Jordbruksverket

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2011 12:54 CET

Internetoperatören IP-Only har fått i uppdrag av Jordbruksverket att bygga ett WAN som förbinder Jordbruksverkets lokala verksamheter med varandra runt om i Sverige. Kontraktet följer en offentlig upphandling där IP-Only vann affären i konkurrens med andra namnkunniga aktörer tack vare uppfyllelse av teknikkrav i kombination med bästa pris.

Den nya affären innebär att IP-Only ska förbinda elva av Jordbruksverkets lokala verksamheter med varandra i ett så kallat WAN-nät (Wide Area Network). Nätet sträcker sig från Svalöv i Skåne till Söderhamn i norr, inklusive Jordbruksverkets huvudkontor i Jönköping.

– Det nya avtalet är viktigt för IP-Only eftersom det är ytterligare ett bevis på att vi hör hemma som leverantör i den offentliga sektorn, som är en viktig marknad för oss. Kontraktet har vunnits i en offentlig upphandling där flera stora aktörer lämnat anbud och är därför också ett bra kvitto på IP-Onlys konkurrenskraft, säger Mikael Philipsson , försäljningsdirektör på IP-Only.

Jordbruksverkets nya WAN bygger på IP-Onlys tjänst IP-Link, och är ett fullt managerat VPN-nät (Virtual Private Network) baserat på Ethernet i hastigheter mellan 20 och 100 Mbit/s. Det nya nätet beräknas komma igång under Q1 2011.

För ytterligare information, kontakta:
Mikael Philipsson , Försäljningsdirektör IP-Only
Tel: 0708-43 10 43, e-post: mikael.philipsson@ip-only.se

Om IP-Only
IP-Only är en modern svensk Internet- och teleoperatör som äger sin egen nordiska fiberinfrastruktur. Bland kunderna märks de mest krävande förbrukarna av datakommunikation såsom andra operatörer, kommunikationsintensiva företag, finansinstitutioner och mediebolag (exempelvis välkända företag som Aftonbladet, Handelsbanken, SSAB, Sveriges Television, m.fl.) Läs mer på www.ip-only.se

IP-Only är en etablerad leverantör av pålitliga och kraftfulla tele- och datakommunikationstjänster till företag med högt ställda krav. Grunden i verksamheten, och det vi bygger våra tjänster på, är ett eget nordiskt fibernät, renodlad modern teknik, integrerad samtrafik för telefoni samt ett antal moderna datorhallar.