Promosalons Sverige AB

IPA Innovationstävling 2010 - Förhandsvisning av vinnarna

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2010 14:42 CEST

IPAs innovationstävling arrangeras som en del av IPA – den internationella livsmedelsteknikmässan. Tävlingen är ett unikt tillfälle för utställarna att förhandsvisa nyheter och innovationer. Den  arrangeras i nya Hall 7, den 17 – 21 oktober på mässområdet Paris Nord-Villepinte i Paris.

Juryn, bestående av utvalda journalister och experter, har valt ut de fem mest anmärkningsvärda innovationerna vilka kommer att presenteras på mässan.

IPA och dess tävlingskommitté har i år speciellt lagt märke till miljöanpassad produkt- och teknikutveckling, kvalitetsförbättringar, livsmedelssäkerhet och märkning, arbetsmiljö- och produktionsförbättringar.

Vinnarna i de fem kategorierna : ”Process and Equipment”, ”Process Management and Control”, ”Packaging”, ”Research and Technology” och ”Juryns specialpris” – kommer tilldelas priset under en  ceremoni som arrangeras måndagen den 18 oktober i mässans ”innovation zone” samtidigt som jordbruks-, fiske- och livsmedelsministeriet premierar en av de nominerade med ett eget pris.

IPA mässans internationella prägel har även påverkat innovationstävlingen. Två av de fem vinnarna är från andra länder än Frankrike, närmare bestämt från Belgien och Spanien.

Vinnarprodukterna presenteras i detalj här (på engelska).

För mer information, gå in på www.ipa-web.com eller kontakta mässans svenska representant: Promosalons Sverige AB, tel: 08 660 40 11, e-post: sweden@promosalons.com