IT Phone Sweden AB

iPhone statistik, vem gillar och vilka andra intressen har vi?

Pressmeddelande   •   Jul 12, 2012 06:48 CEST

Nedan kan du se en statistik sammanställning som bygger på våra medlemmars svar.

Det första man kan konstatera är att iPhone inte är typiskt manligt eller kvinnligt, det är 50/50 med en viss övervikt för kvinnor. Nyss hemkommen från USA kan jag konstatera att ALLA har en iPhone, det uttalandet är så klart inte statiskt underbyggt men jag var imponerad över att se tex familjer (2 vuxna – tre tonåringar) som satt vid ett bord brevid oss med var sin iPhone. Kanske inte det bästa ur en familjesocial synpunkt men signifikant för hur vi upplevde att användandet ser ut.

Åter till vår statistik så kan man konstatera att iPhone nyttjas av alla åldersgrupper, möjligen något mer i gruppen 41 – 60 år, något mindre i 0 -20 år (kostar nog för mycket).

Intressegruppsmässigt så leder musik och resor stort – något att tänka på.

Slutligen kan man notera att iPhone4 och iPhone4S verkligen har slagit igenom med en 67% andel, varav iPhone4S har redan tagit 37% av totalen. Det visar att vi uppenbarligen vill ha ”det senaste” och är beredd att betala för det, iPhone4S är ju trots allt lanserad ganska nyligen.

Vi kommer att från iPhone.se kontinuerligt ge er statistik som tack för att ni är medlemmar hos oss. Det är intressant att se hur en ny teknik som inte fanns bara för några år sedan fått ett så stort genomslag.

Läs mer på www.iphone.se

Bakgrund
iPhone.se registrerades redan 2004. Förkortningen står för InternetPhone och ursprunget till iPhone.se var försäljning av USB telefoner och en trafiktjänst som liknande Skype dvs man kunde fritt ringa till andra kunder som hade samma USB telefon. Bakom iPhone.se finns tre entreprenörer, Olov Nordgren, Bengt Norin och Patrik Wirén som alla arbetar med utveckling av tjänster inom området både i rollen som konsulter och som leverantör av ”paketerade tjänster” dvs utveckling av tjänster som passar målgruppen och tillför något nytt i marknaden.

Affärsidé
Syftet med iphone.se är att samla kvalitativ information och tjänster/produkter för målgruppen som stimulerar till ett frekvent besök och intresse för iphone.se. Siten kommer att utvecklas så att den tydligt visar vad som är neutral information skapad av våra skribenter och vad som kommersiellt annonseras eller säljs som tjänster och produkter. iPhone.se har som ledord ”kvalitet i informationen och tjänsterna/produkterna”.

Vision
Vi som arbetar med iphone.se är som du som besöker oss jätteintresserad av att få bästa möjliga nytta av min smart phone. Idag har vi snart passerat 600.000 appar och tusentals tillbehör att välja på – frågan är bara vad som ger mig verklig nytta – och har jag tiden att söka och testa ut allt själv? Iphone.se vision är att hjälpa dig som har fullt upp med arbete och familj att finna det som verkligen gör mitt liv lättare både AtWork och AfterWork.