Tommy Westerberg

iPhone varnar för elavbrott - räddaren i kylan!

Pressmeddelande   •   Jan 30, 2010 12:34 CET

Stockholm 2010-01-30

Jag har den senaste månaden drabbats av ett flertal elavbrott i Traneberg strax utanför Stockholm där jag bor. De flesta avbrotten har skett mitt i natten vilket gjort att man vaknar upp ett par timmar senare när det blivit så kallt inomhus att man fryser även under täcket. Senast igår kväll hade vi ett elavbrott som varade fyra timmar.

Eftersom jag har småbarn så är jag mycket angelägen om att bli uppmärksammad på elavbrottet så tidigt som möjligt så att man snabbt kan kolla proppskåpet, ringa Fortum och eventuellt ta sig hem till en vän som har värme.

Därför har jag skapat en iPhone-app som jag tror kan rädda tusentals människor från att hamna i akut nöd. Den är även viktig för de som behöver bli uppmärksammade på elavbrott som stannar elektrisk utrustning, t.ex inbrottsalarm, frysar, värmepannor, akvarium, baby-larm och trygghetslarm. Dessutom riskerar man inte att försova sig om har en väckarklocka som är eldriven.

iPhone-appen 'Electricity' som släpptes idag på App Store hjälper folk att bli väckta mitt i natten om ett strömavbrott sker. Koppla laddaren till din iPhone, starta appen och lägg ner din iPhone på nattduksbordet. Om strömmen bryts larmar Iphone med ett högt alarm-ljud. Den kostar endast 7kr att jämföra med professionella alarm som kan kosta upp emot flera tusen kronor. Fungerar både på iPhone och iPod Touch.

Länk: http://itunes.com/apps/electricity

Jag sover tryggare nu!

'Varma' Hälsningar,

Tommy Westerberg

Tommy Westerberg driver Agile Dimension som är ett innovativt utvecklingsföretag som bland annat skapat iPhone-apparna Compass Go (Visad i Apples reklamfilm 'Itchy'), Peek, PhotoText, Qibla Finder samt Moodli tillsammans med S31 Management AB. http://www.agiledimension.com och har erfarenhet av att publicera applikationer på App Store sedan Juni 2008.