Skogstrollen AB: iPhonebutiken.se / iPhonehuset.no

iPhonebutiken storsatsar på SOL Republics hörlurar och headset

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2013 10:46 CEST

Det amerikanska hörlursmärket SOL Republic blir iPhonebutikens stora sommarnyhet. SOL Republic är ett av de mest sålda och högst rankade hörlursmärkena i USA där deras stora affischnamn är simmaren Michael Phelps. Nu inleder iPhonebutiken en satsning på det amerikanska märket som redan har börjat dyka upp i deras sortiment.

SOL Republic startades 2010 i Kalifornien av de goda vännerna Kevin Lee och Seth Combs. De hade varit förgrundsfigurerna i uppbyggnaden av varumärket Beats by Dr Dre som fullständigt exploderat såväl i USA som globalt, mycket tack vare Combs och Lee.

Efter succén med Beats by Dr Dre ville de båda vännerna starta ett varumärke som byggde på musikens betydelse i alla våras liv, som involverade kunderna i ett community och innebar mer än bara köpa ett par hörlurar. SOL står för just Soundtrack of life och har på kort tid blivit en stor rörelse med hundratusentals fans, eller SOLdiers som de kallar sig själva, som spridit sig över hela världen.

iPhonebutikens grundare och delägare Daniel Andersson vet med sig att SOL Republic är någonting som musikälskare i Sverige har längtat efter.

– Det är så klart jättespännande att få möjligheten att bli återförsäljare åt ett varumärke som på så kort tid har gjort succé över hela världen. Musikintresserade människor är överlag riktigt kräsna när det gäller ljudkvalitet, något som vi har stor respekt för. Därför känns det klockrent att ta in headsets och hörlurar från ett märke som har så stor fanbase bland just musiker och musikälskare runtom i hela världen.

En av SOL Republics visioner är att vara Saviors of sound, att göra riktigt bra ljud tillgängligt för fler människor än någonsin förut. Riktigt bra ljud ska inte vara ett privilegium endast för de som har råd att betala för sig tycker man, något som Daniel Andersson håller med om.

– Med tanke på vilket ljud de här lurarna levererar hade de kunnat kosta det dubbla. Vi har både dyrare och billigare lurar i vårt sortiment men SOL Republic har en prisvärdhet som mycket få märken kan mäta sig med. Så enkelt är det.

SOL Republics headsets och hörlurar finns redan nu att köpa på iPhonebutiken.se. Du hittar dem lätt i nyhetshörnan eller genom att söka på ”SOL Republic” i sökrutan högst upp på sajten.

iPhonebutiken drivs från företagets lokaler i centrala Kalmar där både kontor och lager finns. iPhonebutiken ägs av Skogstrollen AB som grundades 1999 av Daniel Andersson och Kim Johansson som fortfarande driver företaget från Kalmar. Deras ambition är att vara det självklara valet för alla som är ute efter tillbehör till iPhone, iPad och iPod genom att erbjuda ett heltäckande sortiment, flexibel och tillmötesgående kundservice, högkvalitativa produkter och bra priser.