Skogstrollen AB: iPhonebutiken.se / iPhonehuset.no

iPhonebutiken tar in prisvinnande iLuv i sortimentet

Pressmeddelande   •   Jun 20, 2013 11:21 CEST

Under de kommande veckorna kommer iPhonebutiken att fylla sina hyllor med produkter från det amerikanska märket iLuv, som har vunnit ett 30-tal priser för sina innovativa tillbehör till bland annat iPhone och iPad. iLuv grundades i New York så sent som 2006 men har redan lyckats etablera sig som en av världens största tillverkare av iPhone- och iPadtillbehör.

Att man tar in iLuv är enligt iPhonebutikens grundare och delägare Daniel Andersson framför allt ett steg i att ytterligare utöka företagets redan stora utbud av högtalare, headsets och hörlurar. Redan första gången Daniel testade deras produkter blev han övertygad om att ta in dem.

– Vi har redan ett gediget utbud av både bärbart och stationärt ljud till iPhone och iPad, men iLuv kommer att ge oss ytterligare bredd och spets. Vi har testat de flesta av deras högtalare och hörlurar och blev imponerade med en gång. De ligger bra till prismässigt dessutom, särskilt med tanke på vad de levererar. Därför var det inget svårt beslut att ta in iLuv i sortimentet.

Förutom produkter på ljudsidan kommer iPhonebutiken bland annat att ta in iLuvs fodral och skal till iPhone och iPad, samt andra tillbehör och gadgets som iLuvs splitter till hörlurar där man kan anpassa volymen på respektive utgång.

– Ja, det blir en hel del produkter faktiskt. Fodralen till iPhone och iPad är också av hög kvalitet till bra priser, många gånger med riktigt smarta funktioner. iLuv ligger verkligen i framkant vad gäller innovation och design. Vi ser ju att de säljer väldigt bra i USA och Asien så det känns självklart för oss att erbjuda våra kunder möjligheten att köpa iLuvs produkter hos oss.

iLuvs produkter kommer att dyka upp i iPhonebutikens under sommaren med start redan nu i juni. Du hittar dem lätt i nyhetshörnan eller genom att söka på ”iLuv” i sökrutan högst upp på sajten.

iPhonebutiken drivs från företagets lokaler i centrala Kalmar där både kontor och lager finns. iPhonebutiken ägs av Skogstrollen AB som grundades 1999 av Daniel Andersson och Kim Johansson som fortfarande driver företaget från Kalmar. Deras ambition är att vara det självklara valet för alla som är ute efter tillbehör till iPhone, iPad och iPod genom att erbjuda ett heltäckande sortiment, flexibel och tillmötesgående kundservice, högkvalitativa produkter och bra priser.