Dacat AB

IQAN-LC5 styrspak

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2010 16:32 CEST

Dacat har designat, formbestämt och konstruerat den nya IQAN-LC5-styrspaken för Parker. Spaken är mycket flexibel då den kan bestyckas med olika knappsatser. Den har ett robust formspråk, är flexibel och ergonomisk. Den har utvecklats för lastning och positionering både för styrning inifrån hytt och exteriört då den är vädertålig.

Vi är ett utvecklingsbolag med fokus att leverera unik spetskompetens inom områdena design, idé & konceptutveckling samt designteknik och konstruktion. Styrkan ligger i en mycket djup och lång erfarenhet inom områdena, men också en nyfikenhet på innovativ och kostnadsbesparande ny teknik. Vårt erbjudande är att på konsultbasis tillhandahålla tjänster inom hela design och utvecklingsprocessen. Våra insatser kan ske under kundens projektledning eller via vår projektledning med tydligt leveransansvar. Bolaget skall aktivt bidra till kundernas lönsamhet och konkurrenskraft.