IQS Energi Komfort AB (publ)

IQS EnergiKomfort AB ansöker om borrtillstånd för bostadsrättförening i Solna.

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2014 10:53 CEST

IQS EnergiKomfort AB ansöker om borrtillstånd för bostadsrättsförening i Solna. Installation förväntas ske våren 2015. Fastigheten är ca 2 100 kvm. Uppskattad besparing för en framtida installation visar på ca 65 %.

Intresset för bergvärme från bostadsrättsföreningar ökar. Tillståndsprocessen kan för en bostadsrättsförening upplevas som komplicerad och tidskrävande, med anledning av detta erbjuder EnergiKomfort sina kunder att administrera hela processen från tillstånd och projektering till installation och efterservice.

”EnergiKomforts mål är att bli Stockholms ledande leverantör av värmepumpar och tillbehör till kommersiella fastigheter, bostadsrättsföreningar och villor. Vi stärker genom denna order vår profil och bekräftar att vi även växer stadigt i bostadsrättssegmentet.” säger Arne Olafsson, VD EnergiKomfort AB

IQS EnergiKomfort AB säljer, installerar och utför service av värmepumpar till alla typer av fastigheter. EnergiKomfort är en av IVT´s största återförsäljare av värmepumpar i Sverige.