IQS Energi Komfort AB (publ)

IQS EnergiKomfort AB installerar bergvärme i kommersiell fastighet i Täby

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2016 17:04 CET

IQS EnergiKomfort tecknar avtal med en privat fastighetsägare om att leverera en komplett bergvärmelösning med distributionssystem i Täby, Stockholm. Fastigheten är ca 1000 kvm. Energiborrning och installation påbörjas i februari 2016 och anläggningen ska vara i full drift inom sex månader.

IQS Energi komfort AB har sedan 1996 hjälpt fastighetsägare att sänka sina energikostnader för värme och kyla. Vi har installerat fler än 10 000 värmepumpar och är en av IVT:s största återförsäljare i Sverige.

Energi Komfort har alltid som målsättning att utföra entreprenader med egna resurser för att säkerställa leveranskvaliteten från projektering till driftsättning. När vi installerar en anläggning är det företrädesvis med vår egen personal. Detta ger extra trygghet då kunden endast har en kontaktperson för hela projektet, både före och efter en installation. Information som vi samlar på oss före och under projektet och vid drift av anläggningen finns på ett ställe.

Vår ambition är att vara det självklara alternativet för köp av värmepumpar, service, fjärrövervakning och kringliggande tjänster. Våra kunder ska alltid känna sig väl omhändertagna och känna sig trygga med oss som leverantör.