IQS Energi Komfort AB (publ)

IQS EnergiKomfort AB tecknar avtal om installation av bergvärme på Åsögatan, Stockholm

Pressmeddelande   •   Sep 04, 2014 16:05 CEST

IQS EnergiKomfort har tecknat avtal med en privat fastighetsägare om installation av bergvärme på Åsögatan i Stockholm. Ansökan om borrtillstånd lämnas in inom kort. Utöver bergvärme-installationen ingår kompletterande arbeten som t.ex. energioptimering av rör i samtliga lägenheter i fastigheten som påbörjas per omgående. Tjänsten EK Fjärrstyrning ingår i installationen tillsammans med Energikomforts 36 månaders Serviceavtal. Fastigheten är ca 3 900 kvm och en del i ett större bestånd.

”EnergiKomforts mål är att bli Stockholms ledande leverantör av värmepumpar och tillbehör till kommersiella fastigheter, bostadsrättsföreningar och villor. Vi stärker genom denna order vår profil och bekräftar att vi växer stadigt i fastighetssegmentet.” säger Arne Olafsson, VD EnergiKomfort AB

För mer information se www.energikomfort.se eller kontakta: Arne Olafsson, email arneo@energikomfort.se, mobil 0701825532

IQS EnergiKomfort AB säljer, installerar och utför service av värmepumpar till alla typer av fastigheter. EnergiKomfort är en av IVT´s största återförsäljare av värmepumpar i Sverige.