FÖRENADE FÖRENINGAR FÖR ETT FRITT IRAN (FFFI)

Iranska regimen hackar FFFI:s hemsida

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2013 11:06 CEST

Iranska regimen hackade på fredagsmorgonen FFFI:s hemsida, www.fffi.se för att stoppa vår försök att avslöja prästerskapets lögner och repressiva åtgärder inför fredagens val.

På FFFI:s hemsida finns nu ett meddelande som säger att denna hemsida är hackad av iranska cyberarmén, iCA.

Attacken är ett desperat försök från prästerskapet för att stoppa oberoende rapportering från valet, hindra verksamhet som belyser eventuell fusk, avslöjar censur samt den stora närvaron av repressiva säkerhetsstyrkor på allmänna platser över hela landet för att slå ner protester.

Detta är inte första gången som iranska regimen riktar attacker mot FFFI:s hemsida och enligt våra rapporter har fler andra hemsidor som tillhör regimkritiker och oppositionen utsatts för liknande attacker.

Förenade Föreningar för ett Fritt Iran (FFFI) ska göra sitt yttersta för att återuppta sin rapportering under dagen.

Förenade Föreningar för ett Fritt Iran (FFFI) uppmanar utrikesministern Carl Bildt att, som förespråkare för fri tillgång till information på internet, fördöma iranska regimens nätattacker mot webbsidor kritiska mot prästerskapets styre som gör sitt yttersta för att rapportera från fredagens så kallade presidentval i Iran inför grym inhemsk censur samt avslöja regimens systematiska åtgärder för att rigga valresultatet och slå ner eventuella protester.

För senaste nyheter om valet i Iran följ

Iran election News Update

FÖRENADE FÖRENINGAR FÖR ETT FRITT IRAN (FFFI) är ett nätverk av iranska föreningar i Sverige samlade kring frågan om prästerskapets flagranta kränkningar av mänskliga rättigheter och drömmen om en demokratisk förändring i Iran.