Invest Sweden

ISA belönas för bra kommunikation

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2009 16:40 CET

Den investeringsfrämjande myndigheten Invest in Sweden Agency tar idag emot priset Årets Pressrum 2009. Priset delas ut av MyNewsdesk som har utsett vinnare i fjorton kategorier, bland totalt 2 174 pressrum. ISA vinner i kategorin offentlig sektor.

- Det är extra roligt att vi blir uppmärksammade för just vår kommunikation. När vi skapar kontaktytor mellan utländska investerare och affärsmöjligheter i hela Sverige måste vi kommunicera effektivt, i Sverige och internationellt. Då är det viktigt att välja de bästa redskapen, säger Loth Hammar, kommunikationschef på Invest in Sweden Agency.

ISAs pressrum finns på http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/invest_in_sweden_agency

Genom tävlingen vill MyNewsdesk lyfta fram företag och organisationer som använder verktygets fulla potential för att effektivisera distribution och spridning av sin pressinformation. Prisdiplomet delades torsdag den 10/12. Se också MyNewsdesks eget videopressmeddelande

Invest in Sweden Agency, ISA, är en myndighet under Utrikesdepartementet med uppdrag att genom information och kontakter aktivt medverka till att utländska företag i olika former investerar i Sverige. Investeringarna kan ta formen av nyetableringar, expansionsinvesteringar, samarbetsavtal och förvärv. ISA har kontor i Stockholm och Göteborg, samt utlandskontor i USA, Japan, Kina och Indien. Därutöver samarbetar ISA nationellt med kommuner och regioner samt internationellt med ambassader och konsulat.

För ytterligare information besök www.isa.se.