Isconova

Isconova flyttar till Kungshörnet

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2010 13:29 CEST

Isconova utvecklar, producerar och marknadsför vaccinsystem på veterinärmarknaden, och utvecklar sedan en tid bolagets immunstimulerande komponenter i syfte att ta fram nya och mer effektiva vacciner även för människa. De nya lokalerna är anpassade för att kunna möta bolagets krav på – och behov av – storlek och utrustning i takt med att bolaget expanderar vidare.

”Isconova befinner sig i en spännande fas. Efter att framgångsrikt ha positionerat oss på veterinärmarknaden har vi nu inlett ett kommersiellt samarbete med ett amerikanskt bolag verksamt inom vaccin för människor. Flytten till Kungshörnet innebär att vi får effektiva, centrala lokaler som är skräddarsydda för vår verksamhet inför vår fortsatta utveckling och expansion”, säger Lena Söderström, VD Isconova AB.

Avtalstiden är sju år och omfattar ca 1 400 kvm. Totalt kommer drygt 25 personer att ha sin arbetsplats i de nya lokalerna.

Lena Söderström, VD Isconova
Tel 070-816 39 12, e-post: lena.soderstrom@isconova.se

Om Isconova
Isconova AB är ett Uppsalabaserat forsknings- och utvecklingsföretag med en patenterad teknologi som förbättrar vacciners effekt och varaktighet. Isconova utvecklar vacciner tillsammans med partners inom veterinär- och humanmarknaderna, och har sedan 2005 produktion och försäljning av vaccinsystem på veterinärmarknaden. www.isconova.com