Ultramare

ISH mässan startskottet för vår Europa-satsning

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2013 16:33 CET

Ultramare kommer att fortsätta sin offensiva resa genom att ställa ut på ISH i Frankfurt som är en av världens största mässor för ventilation som pågår mellan den 12-16 mars. Detta är också startskottet för en expansion ut i Europa, med störst fokus på Danmark och Tyskland, där Ultramare nyligen har anställt en landschef, Trine Rosetzsky Lassen.

Trine kommer att arbeta med att starta upp ett bolag som heter Ultramare ApS för att bearbeta den danska och tyska marknaden. Trine har under många år arbetat på Eniro, där hon var den drivande kraften i etableringen av det skandinaviska samarbetet med Google. Trine har byggt upp och utvecklat den danska säljorganisation och även varit Key Account Manager. Hon har också bidragit till att utveckla flera framgångsrika säljteam på Eniro.

Ultramare bildades 1934 och är Skandinaviens äldsta filterföretag. Sedan 2007 är Trollhättan basen för vår verksamhet. Idag är vi en ledande tillverkare på den svenska luftfiltermarknaden.

Vi tillverkar produkter som renar luften, så självklart värnar vi om miljön i stort. Vi är certifierade enligt ISO 9001 & 14001 och har som målsättning att vara ledande inom branschen när det gäller miljöarbete. En målsättning som genomsyrar hela företaget på alla nivåer. Idag kan vi presentera ett komplett sortiment med klimatsmarta produkter.