Isolda AB

Isolda storsatsar med Samsungs skrivare

Pressmeddelande   •   Apr 14, 2009 09:19 CEST

Samsung och Isolda har tecknat ett nytt avtal kring Samsungs skrivare, som kommer att säljas och distribueras via Isoldas nätverk av återförsäljare. Samarbetet väntas ge stora effekter både för Samsung, som ska expandera kraftigt inom skrivare, och för Isolda som nu kan erbjuda hela Samsungs skrivarsortiment.

Samsung och Isolda har sedan 2004 haft ett stabilt samarbete.Båda företagen är finansiellt starka och växer på marknaden.
- Samsungs tillväxt på 28,6 % inom laserskrivare var enligt oberoende analysinstitut starkast på den svenska marknaden under förra året. Vi är övertygade om att även våra kunder kommer att tjäna på det, säger Fredrik Wester, Supply Chain Manager på Isolda.

Isolda har märkt av en allt större efterfrågan på skrivare, och avtalet mellan Samsung och Isolda har som utgångspunkt att öka mervärdet för kunderna. Målet är att med bättre tillgänglighet av rätt sortiment öka omsättningen och ge bättre marginaler för återförsäljare.
Samsungs skrivarsortiment kommer också att finnas på Isoldas hämtlager i Göteborg och Stockholm. Att få leverans av skrivarna över disk är exempel på ett mervärde som går i linje med avtalet.

- För att kunna växa på en minskande marknad idag tror jag att det är viktigt att tänka nytt. Isolda är en perfekt partner, de arbetar långsiktigt och hårt för att öka lönsamheten tillsammans med sina leverantörer och kunder, säger Maths Arvesjö, försäljningschef på Samsung.

- Samsung har marknadens mest attraktiva skrivarsortiment genom lägre utskrifts- och ägandekostnader för våra återförsäljares kunder. Samtidigt får våra återförsäljare möjlighet att göra sunda affärer, säger Fredrik Wester.

För mer information:
Fredrik Wester, Supply Chain Manager Isolda AB, +46(0)703-589991, fredrik.wester@isolda.se

Maths Arvesjö, Sales Manager Sweden Digital Printing Division, Samsung Electronics Nordic AB, +46(0)76 101 94 69, maths.arvesjo@samsung.se

Om Isolda AB
På Isolda tar vi våra kunders försäljning till nya nivåer genom att erbjuda dem vår samlade kunskap och rätt sortiment av tillbehör och förbrukning för IT-miljön. Vi har ett högt tempo, ett brinnande teknikintresse och viljan att alltid vara steget före.
Målet är att alltid leverera över kundens förväntningar, vi kallar detta för "leverans i överflöd". Vår unika kombination av centrallager och lokala hämtlager gör att vi kommer närmare våra återförsäljare och erbjuder hög tillgänglighet. Vi finns i Kungsbacka (HK), Göteborg, Jönköping och Stockholm. Idag är vi ca 70 personer och tillsammans omsätter vi ca 950 miljoner sek på den nordiska marknaden.

Om Samsung Electronics Co Ltd,
SAMSUNG Electronics Co Ltd, Korea, är en ledande producent av tv, minneschips, mobiltelefoner och bildskärmspaneler med 150 000 anställda i 62 länder inom två affärsområden. SAMSUNG är i dag ett av världens snabbast växande varumärken. Den konsoliderade försäljningen uppgick under 2007 till 105 miljarder dollar. 6,3 miljarder dollar satsades i forskning och utveckling under 2007. SAMSUNG Electronics Nordic AB omsatte under 2007 sju miljarder kronor. Sedan 1992 har företaget vuxit snabbt, har i dag 320 medarbetare och erbjuder det senaste inom mobiler, ljud och bild, IT-produkter och vitvaror.