J BIL AB

Isuzu rullar in på J BIL

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2014 07:13 CEST

J BIL, en av Stockholms mest expansiva bilåterförsäljare, börjar sälja Isuzu på anläggningarna i Väsby, Haninge och Täby.

”Nu är vårt transportbilsprogram komplett”, säger Robert Johnsson, grundare och delägare i J BIL. ”Vi började vår verksamhet med transportbilar för 15 år sedan, och att nu få lägga till en så tung spelare som Isuzu känns väldigt spännande!”

Isuzu marknadsförs i Sverige av Olle Olsson Bolagen AB. Isuzu är Japans ledande lastbilstillverkare och bygger ca 700.000 lastbilar per år. I Europa säljs säljs och marknadsförs Pickup-modellen D-Max. Det är den enda Pickup som säljs av en lastbilstillverkare och det märks på den gedigna kvaliteten.

”Isuzu D-Max är helt klart den bästa Pickup-modellen på marknaden.” fortsätter Robert Johnsson. ”Den är verkligen gjord för att användas i tuffa situationer och den har en fantastisk dragkapacitet.”

J BIL kommer att bli i stort sett ensamma att sälja Isuzu i Stockholm och räknar med en årlig försäljning på ca 100 st Isuzu D-Max per år.

”Ur strategisk synvinkel är det viktigt för oss att kunna erbjuda våra kunder ett komplett utbud av transportbilar.” säger John Marnell, VD och delägare.

J BIL har på kort tid gått från att vara Peugeotåterförsäljare i Upplands Väsby, till att idag finnas på fyra anläggningar med sex olika varumärken.

”Vår spännande resa fortsätter, där ambitionen är att fortsätta växa utan att göra avkall på våra två viktigaste mål: branschens nöjdaste kunder och branschens mest engagerade medarbetare.”, avslutar John Marnell.

J BIL är Stockholms största Peugeot-återförsäljare och finns i Väsby, Täby och Haninge, samt från 1 september 2014 även i Vällingby. Mazda och Hyundai säljs från anläggningen i Täby. Mitsubishi och Suzuki säljs i Vällingby från 1 september 2014.

J BILs affärsidé är att sälja, köpa och sköta om nya och begagnade person- och transportbilar med  ett kundbemötande i världsklass. Genom kärnvärdena KÄRLEK – ENERGI –DYNAMIK skapas en arbetsplats där personalen är starkt engagerad och känner gemenskap.

J BIL ägs av John Marnell (VD) och Robert Johnsson (Styrelseordförande).