Onesys AB

IT-företaget Onesys vinner oväntat pris i reklamtävlingen Guldvivan!

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2009 16:57 CEST

I torsdags delades Örebro Marknadsförenings reklampris Guldvivan ut för bästa marknadsföring 2008. Oväntat vann IT-företaget Onesys priset för bästa webbplats 2008 med bidraget Klaras.

Bidraget som vann priset i tävlingen är en teknisk avancerad webbplats som bygger på sociala funktioner där användarna på webbplatsen kan umgås med varandra i nätverk likt välkända webbplatser som Facebook och Myspace. Grundidén bakom nattklubbens nya webbplats var att få målgruppen att umgås både online och offline.

Juryns motivering:

"Med en tydlig webbstrategi och en stor kunskap om sin målgrupp har vinnaren använt det digitala mediet på ett innovativt sätt. Genom att använda rätt teknik på rätt plats lyckas man även hålla balansen mellan upplevelse och användarvänlighet. Resultatet blir en webbplats som engagerar och kommunicerar med mottagaren på mottagarens egna villkor och därmed lyckas man ta en plats i målgruppens allra heligaste rum, mobiltelefonen."

Eftersom Onesys är ett företag som främst arbetar med lite mer avancerade webbplatser och webbteknik så framstår en reklamtävling som Guldvivan inte helt och hållet som företagets hemmaplan. Detta gjorde segern högst oväntad, men också extra rolig.

Onesys ser nu fram emot att kunna följa upp detta vinstgivande koncept, dels genom en fortsatt utveckling av det vinnande bidraget men framförallt i nya miljöer. Att vinna pris i den lokala reklamtävlingen för ett samarbete med ett lokalt välkänt och etablerat företag ligger helt i linje med Onesys vision att etablera sig mer på den närliggande marknaden.

Daniel Hagenfeldt, projektledare Onesys
E-post: daniel.hagenfeldt@onesys.se
Mobil: +460704941000

Onesys AB är ett Örebroföretag som arbetar med webbplatser och avancerad webbteknik som sociala nätverk, sökteknik och publiceringssystem. Företaget sitter bland andra mediaföretag på gamla regementsområdet i Örebro. Företagets kunder är främst lokala och nationella, medelstora, företag. Läs mer om Onesys på www.onesys.se