Kista Science City AB

IT-minister Anna-Karin Hatt diskuterade Sveriges digitala agenda i Kista Science City

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2011 19:29 CET

Sveriges IT- och regionminister Anna-Karin Hatt var idag i Kista Science City för att träffa några av regionens ledande företag och fastighetsägare. Diskussionerna under lunchmötet handlade om den digitala agenda som just nu är under arbete och som ska göra Sverige världsledande inom digital utveckling.

- Kontakten med företagarna i Kista är mycket angelägen. Jag har ansvar för att formulera en digital agenda som ska göra Sverige till världens främsta digitala samhälle. Då är det avgörande att få lyssna till de som verkligen berörs, säger IT- och regionminister Anna-Karin Hatt.

Ett annat hett diskussionsämne var kompetensförsörjningen i IT-branschen. Företagen närvarande vid mötet var tydliga med hur viktigt rätt kompetens är för att Sverige ska kunna nå målet i att bli en ledande nation inom digital utveckling.

Näringslivslunchen arrangerades av Kista Science City AB (KSC AB) i Kista Science Tower. Kista-aktörer plats under mötet var IBM, Ericsson, Atea, Areim, AtriumLjungberg AB, Kistamässan, Vasakronan, KTH, Klövern, Intel och Nokia.

För mer om regeringens digitala agenda besök www.regeringen.se/sb/d/14375

Mer om utvecklingen i Kista Science City på www.kista.com

KSC AB arbetar med att utveckla Kista Science City. Vår uppgift är att förbättra villkoren för de verksamma i regionen genom att verka för givande samarbeten mellan företag, forsning, akademi och staden. Vi samordnar flera av de nätverk, projekt, evenemang och mötesplatser som utgör motorn i Kista Science Citys ekosystem för utveckling och tillväxt. KSC AB arbetar även med att marknadsföra Kista Science City lokalt, regionalt och internationellt.