Köksprodukter.se

It's a bag in box, it’s a bag in box - och väldigt färgglad

Pressmeddelande   •   Apr 10, 2014 10:59 CEST

Är du trött på att servera vin ur tråkiga vinkartonger eller vinkaraffer? Belgiska LaBoul har skapat ett vinställ för bag in box i en originell och rolig design. Vinstället finns i flera olika färger och innehåller även en frysgelépåse som håller vinet kylt och gott, en smart lösning för servering av vin och andra uppfriskande drycker.

Tillsammans med vingrossisten BOXinBAG har Köksprodukter.se provat ut några viner som passar perfekt att avnjutas i vårsolen på verandan:

Trapz Sauvignon Blanc Chardonnay Torrontés, 2011, Fincas Patagonicas, Mendoza, nr 6950, Argentina 71 kr

Ett härligt sommarvin med en medelstor blommig och vaxig doft med citrus och päron.

Torr, frisk och fruktig med balanserad syra, citrus, grapefrukt, nektarin och peppar. Passar utmärkt till fräscha sallader med skaldjur.

Manzoni Bianco, 2012, Cantina La Salute, Venetien, nr 2400, Italien 79 kr

Medelstor fruktig doft av citrus, nektarin, vax, liljor, gräs och ramslök.

Torr, frisk och fruktig, smakrik med gula plommon, citrus, nektarin och peppar. Lång härlig eftersmak.

Passar till fiskrätter med asiatisk touch.

Helderberg The Odyssey, 2012, Coastal Region, nr 2166, Sydafrika 97 kr

Medelstor, gräsig doft av chili, choklad, kaffe, paprika, svartbär, fat och vitpeppar.

Medelfyllig, tanniner, smakrik med fatkaraktär, plommon, svartvinbär, kakao, tobak och cederträ.

Lång härlig eftersmak. Detta är definitivt sommarens grillvin.

Kom ihåg att ange Köksprodukter.se om ni använder någon information eller några bilder, tack.

Högupplösta bilder hittar ni här: http://www.koksprodukter.se/sv/pressarkiv/

Om företaget:

Köksprodukter.se startades utav Patrik Bergling som är utbildad kock och således väldigt intresserad utav matlagning. Med Köksprodukter.se hoppas han kunna ge andra en inspirationskälla som skapar matlagningsbegär. Med rätt utrustning blir matlagningen mycket roligare. Köksprodukter.se säljer det mesta inom köksprodukter och köksinredning såsom glas, porslin, bestick, köksmaskiner, husgeråd samt heminredning och designprodukter.