ITAB Shop Concept

ITAB Shop Concept har genom dotterbolag slutit ett leveransavtal med en av Nordens största fackhandelskedjor inom konfektion

Pressmeddelande   •   Jan 07, 2010 10:48 CET

ITAB och en av Nordens största konfektionskedjor har undertecknat ett 2-årigt samarbetsavtal om leveranser av kompletta butikskoncept.

ITAB blir ensam leverantör av konceptet under gällande avtalsperiod. Kunden har valt ITAB som samarbetspartner bl.a. med tanke på ITABs geografiska närvaro i Europa. ITAB befäster med detta avtal sin marknadsledande position inom fackhandeln och speciellt då inom konfektion. Ordervärdet är beräknat till ca 80 miljoner sek under avtalsperioden.

För ytterligare information, tag kontakt med:
ITAB Shop Concept AB
VD/CEO Ulf Rostedt
Mobil: 0706-948682

CFO Magnus Olsson

Box 9054, SE-550 09 JÖNKÖPING
Telefon: +46 [0]36 31 73 00
www.itab.se

ITAB levererar kompletta butiksinredningar till dagligvaru- och fackhandeln. Verksamheten består av projektledning, design, utveckling, tillverkning och försäljning. I konceptsortimentet ingår butiksinredningar i främst trä och metall, butiksutrustning såsom kassadiskar och entrésystem samt egenutvecklade produkter. Koncernen har cirka 1.500 anställda och omsatte 3.4 miljarder sek under 2008.