TracTechnology AB

Italienska UD väljer besökssystem från TracTechnology

Pressmeddelande   •   Sep 11, 2008 08:59 CEST

(Aktietorget: TRAT B)

TracTech Solutions AB (helägt dotterbolag till Trac Technology AB) har sålt det nyutvecklade web-baserade besöksystemet, SecureVISITOR till det italienska utrikesdepartementet. Tillsammans med det italienska säkerhetsföretaget I&SI (Ingegneria & Software Industriale SpA) ska SecureVISITOR installeras hos det italienska utrikesdepartementet under 2008.

Carl-Hugo Bellmark, Försäljningschef TracTech Solutions kommenterar:
"Vi fick denna affär tack vare att vi kunde visa marknadens modernaste besöksystem som stödjer flera språk genom hela systemet i en web-baserad miljö. Det är också skönt att se att våra lösningar väcker allt större intresse hos våra internationella partners, vilket öppnar nya möjligheter för oss".

Läs mer om TracTech Solutions AB på www.tractechsolutions.se

För ytterligare information, kontakta:

Carl-Hugo Bellmark, Försäljningschef, TracTech Solutions AB
Tel: +46-70-787 20 92
e-post: carl-hugo.bellmark@tractechsolutions.se

Mats Nordström, VD, TracTechnology AB (publ)
Tel: +46-8-55693401
ePost: mats.nordstrom@tractechnology.se

Om TracTechnology AB (publ.)
TracTechnology AB utvecklar och marknadsför innovativa lösningar inom ursprungsmärkning, spårbarhet, säkerhet och logistik med hjälp av RFID-teknik. Koncernen erbjuder lösningar för Tillträdes- och passersystem, övervakning, betalsystem, besökssystem och liknande applikationer inom Affärsenhet TracTechSolutions. Affärsområde Livsmedelsäkerhet med MeatTrac erbjuder en komplett systemlösning som möjliggör spårning och authentisering av livsmedelsprodukter i hela kedjan från bondgård till "köttdisken". MeatTrac är patentskyddat i Sverige, Ryssland och USA och under patenthandläggning i ytterligare länder. I TracTechnology koncernen ingår MeatTrac AB och TracTechSolutions AB som helägda dotterbolag. Läs mer på www.tractechnology.se