ITF

ITF blir Microsoft Services Ready Partner inom virtualisering

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2010 12:19 CET

Microsoft har utsett ITF till ett av de första partnerföretagen inom virtualisering i programmet Services Ready. Programmet är ett bevis på att ITF har en gedigen utbildning och kvalitetssäkring genom projektmodellen och de krav som Microsoft ställer på sina partner.

– Det är bara toppskiktet av Microsoft Gold Certified Partner som erbjuds det här programmet. Det gör oss ännu mer konkurrenskraftiga genom att vi kan utnyttja beprövad teknik, få vägledning inom de senaste Microsoft-produkterna och inte minst ge en förstklassig service till våra kunder, säger Nicklas Henriksson, VD på ITF.

Microsoft Consulting Services (MCS) har gjort en världsomspännande genomgång av lämpliga försäljnings- och projektpartner som en del av sitt eget tjänsteerbjudande. Syftet med programmet är att minska projektrisker, förbättra leveranserna och öka kvaliteten med beprövat innehåll.

Genom Services Ready kan ITF nu enklare införliva Microsofts erbjudanden i sin verksamhet.

Om ITF
ITF är en innovativ rådgivare och leverantör inom teknik och informationshantering. Kunderna är främst stora och medelstora företag som får en garanti för att deras IT-investeringar är långsiktigt lönsamma och effektiva – i stället för att enbart köpa enskilda produkter eller tjänster. ITF startades 1999 och har i dag cirka 75 anställda i Stockholm och Göteborg. Mer information finns på www.itf.se.

För mer information, kontakta:

Nicklas Henriksson, VD, ITF
nicklas.henriksson@itf.se