ITO Nordic AB

ITO Nordic AB ingår partnerskap med OhlanderGruppen

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2020 11:08 CET

Alla vet att digitaliseringen utvecklas så snabbt att de flesta inte hänger med. Och alla vet att man måste hänga med för att vara konkurrenskraftig, oavsett vilken bransch man är verksam i. Samtidigt saknar de flesta företagen möjlighet att anställa toppkompetens till den egna verksamheten. Den här utvecklingen går allt snabbare och vi har därför letat efter en kunnig partner som tillsammans med oss kan erbjuda våra kunder IT-lösningar som fungerar i en snabbt föränderlig värld.

I dagarna har vi därför inlett ett samarbete med OhlanderGruppen som har lång erfarenhet av att vara det som i USA kallas MSP, Managed Service Provider. Det betyder att vi får den kompetens och de muskler som krävs för att ta över ansvaret för IT-miljöer och bli företags externa IT-funktion.

- Vi tar från och med nu hand om alla IT-frågor och våra kunder kan ägna sig åt att fokusera på kärnverksamheten, säger Fredrik Petersen, VD på ITO Nordic.

Partnerskapet med OhlanderGruppen ger oss ett avgörande kompetenstillskott. Från att tidigare ha varit framgångsrika när det gäller att lösa enskilda IT-utmaningar kan vi nu ta oss an hela IT-lösningar. Som att vara mindre och medelstora företags externa IT-funktion.

- Ett par viktiga anledningar till att vi valde att inleda samarbete med just OhlanderGruppen är dels deras långa erfarenhet och stora kompetens inom IT och dels att de jobbar med en fast månadskostnad där allt ingår, säger Fredrik Petersen. Det särskiljer OhlanderGruppen och oss från övriga aktörer som har många olika rörliga kostnader framförallt för support och service.

ITO Nordic AB grundades 2008 med huvudkontor i Stockholm. Vi erbjuder helhetslösningar inom copy/print, digitala mötesrum och IT. Vi hjälper ert företag att nå en högre produktivitet till en lägre kostnad.

ITO Nordic levererar tjänster och lösningar inom digitala mötesrum, dokumenthantering, IT-drift och webbaserade affärssystem. Allt från en enkel webbkamera till ett komplett utrustat konferensrum med professionell videoutrustning, touchskärmar i 4K, digitala whiteboards, trådlös PC-överföring, bokningssystem, digital signage och kanske en kombinerad skrivare och kopiator på lämpligt utrymme. Allt levererat som en tjänst för smidigast möjliga utrullning.