Itsperfect Software

itsperfect software fortsätter sin expansion och anställer ny marknadschef

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2012 14:05 CEST

Kista 2012-08-23

Som ny ansvarig för marknadsarbetet på itsperfect har Jonas Björngård anställts. Jonas har lång erfarenhet från liknade poster på bl.a. IQ Sensortech, Easy Interaction och Sollentunamässan.

”- itsperfect är marknadsledande inom affärssystem för skönhetsbranschen och nu ska företaget ta nästa steg i utvecklingen. Med en så stabil grund ska det bli en mycket rolig och spännande uppgift att förädla företagets kunderbjudande.” Säger Jonas Björngård.

itsperfetcts VD, Dick Wretlind, tillägger: ”- Vi kommer under året att lägga stor kraft på att lyfta systemet till nästa nivå. Då behöver vi Jonas breda marknads- och försäljningskunskaper för att parallellt utveckla vår försäljning och marknadsföring .”

Jonas Björngård tillträder sin roll under augusti 2012.

För mer information kontakta:
Dick Wretlind, VD itsperfect ,  08 – 732 29 91, dick@itsperfect.se
Jonas Björngård, Marknadschef itsperfect, 08 – 732 29 95, jonasb@itsperfect.se

Itsperfect Software Europe AB
Finlandsgatan 16
www.itsperfect.se

Om itsperfect software europe AB

itsperfect software europe AB är den marknadsledande leverantören av affärssystem för hår- och skönhetssalonger i Sverige. Redan i början av 80-talet utvecklade vi affärssystemet för Björn Axén i Stockholm. Systemet blev en uppskattad administrativ hjälp och 1990 grundades företaget HairPerfect. När affärssystemet framgångsrikt spred sig, och då även till hudterapeuter, byttes namnet ut till det mer passande itsperfect. I dag omsätter itsperfect runt nio miljoner och sysselsätter sex personer på kontoret i Kista, två mil norr om Stockholm. Extreme används av över 2000 företag och på ett 30-tal skolor och akademier. Itsperfect är medlem i IT&Telekomföretagen och Kassaregisterrådet.