En Mun Som Min - jämför dina tänder

Ivan Rosengren är Månadens Estetiske Tandläkare för April 2012

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2012 22:32 CEST

Tandläkare Ivan Rosengren har sin praktik i Borås. Han tillhör veteranerna i SACD och ledde Akademin som President perioden 2007-2008. Han gör återkommande utbildningsresor till systerorganisationen AACD i USA. Ivan Rosengren är en outtröttlig pådrivare av kvalitetsförbättringar i svensk tandvård. Han är ansvarig för SACD Ackreditering, Akademins praktiska kvalitetsnorm som bedömer slutresultatet av olika behandlingar, f.ö. den enda i sitt slag i Sverige. Ivan Rosengren tar ansvar. Den som studerar hans fall upptäcker snart att hans ser han bettrehabilitering som en självklar del av estetisk-kosmetisk tandvård.

Fyra patientfall från Ivan Rosengren finns nu på www.enmunsommin.se

Mer om Ivan Rosengren

Enmunsommin.se är informationssajten nr 1 för dig som funderar på estetisk tandvård. Intresset för estetisk och kosmetisk tandvård ökar lavinartat. Utbudet av tjänster och produkter från tandläkare och hälsoföretag växer varje dag. En enkel blekning hemma eller full munrehabilitering? Med ständigt uppdaterade nyheter och unika Före-Efter bilder från några av Sveriges ledande tandläkare, finner du informationen du behöver.