Solid Beans AB

Ivar Jacobson blir huvudtalare på jDays

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2013 15:56 CEST

En av Sveriges främsta utvecklare, Ivar Jacobson, kommer att ge en inspirerande och garanterat underhållande föreläsning på jDays, Javakonferensen i Göteborg.

Ivar Jacobsson har flera gånger listats som en av Sveriges främsta mjukvaruutvecklare. Genom sitt banbrytande arbete inom mjukvaruutveckling har Ivar blivit en förebild för många.
I november kommer han till Göteborg, till konferensen jDays, där han kommer att ge en inspirerande och garanterat underhållande föreläsning. Sveriges största inom mjukvaruutveckling och den internationellt kände Ivar Jacobson blir den förste huvudtalaren och inleder därmed konferensen jDays med sin föreläsning om Agile och SEMAT – perfekta partners.

Ivar var med och grundade SEMAT år 2009. SEMAT (Software Engineering Methods and Theory) är ett internationellt initiativ för att identifiera en gemensam grund eller universell standard för programvaruteknik.

Konferensen jDays består i år av 2 konferensdagar, se www.jdays.se . Konferensen jDays vänder sig till alla Javaintresserade, både i Sverige och utomlands.  Javaexperter tar upp förutom Java, även andra Javarelaterade Teknologier samt ramverket Open Source.

Konferensen arrangeras av IT-konsultföretaget Solid Beans. Tillsammans med sina sponsorer och partners hoppas man på ett stort intresse och framgång även i år, då jDays körs för andra året i rad. jDays har blivit ett återkommande event i Göteborg, precis som man hoppades på för ett år sedan.

Läs mer och följ utvecklingen på www.jdays.se.

Datum för konferensen är 26-27 november, Clarion Hotel Post.

Ett led i konsultföretaget Solid Beans utveckling är att engagera sig i den omedelbara omgivningen. Företaget erbjuder, förutom Javakonsulter, även Javautbildningar, deltar i konferenser och mässor, samt stödjer forum för utveckling inom sitt intresseområde, bl.a. Scala, Java och Androidforum.

Solid Beans AB är ett innovativt kunskapsföretag med flera års erfarenhet inom Java teknologi och ramverk. Företaget jobbar med öppen källkoden (Open Source) och deltar i utveckling, integration och marknadsföring av flera Java Open Source ramverk som JSF/PrimeFaces, Spring, Liferay, Play! med flera.
Bolaget har kontor i Stockholm, Göteborg och Poznan (Polen) och åtar sig utvecklingsuppdrag som konsult hos kund eller som ett internt (in-house) uppdrag i egna lokaler med hög kvalité och låga utveckling kostnader.