Digital Vision AB

IVC beställer uppgraderingar från Digital Vision

Pressmeddelande   •   Maj 06, 2004 09:27 CEST

Det amerikanska bolaget IVC (International Video Conversions, Inc.) har som första kund beställt uppgraderingar från Digital Vision AB av tre DVNR bildbehandlingssystem till det nya professionella videoformatet HD 4:4:4 RGB.

Som tidigare informerats kommer Digital Vision att erbjuda stöd för ett nytt och alltmer använt professionellt högupplöst videoformat, HD 4:4:4 RGB, för bildbehandlingsutrustningen DVNR. Den nya produkten, som under branschmässan NAB i april rönte stort intresse, kommer att lanseras under det tredje kvartalet 2004.

DVNR är en arbetsstation för digital bildbehandling i realtid och kan utrustas med verktyg som brusreducering, smuts- och repborttagning, färgkorrigering m.m.

IVC High Definition Data Center i Burbank, Kalifornien, är en av världens största faciliteter för efterbearbetning, restaurering och formatanpassning av högupplöst (HD) bildmaterial. IVC är pionjärer inom HDTV-produktioner och verksamheten utvecklas kontinuerligt.

Digital Vision har som affärsidé att erbjuda världsledande produkter till professionella kunder inom film/video, multimedia och distribution av digital-TV:

Media Mastering, digital slutbearbetning av bland annat spelfilm, reklam- och TV-produktioner samt anpassning till DVD
Media Networking, anpassning av bild och ljud till digitala sändningsnät
Företaget grundades 1988. Digital Vision-koncernen består av ett svenskt moderbolag samt ett försäljningsbolag i USA. Verksamheten utgörs av utveckling, försäljning och support av system. Digital Vision är noterat på Stockholmsbörsens O-lista.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Torbjörn Dyrvold, e-post: torbjorn.dyrvold@digitalvision.se, telefon: 08-546 182 00, fax: 08-546 182 09

Digital Vision AB (publ.), org.nr. 556319-4041, Solna Strandväg 98, SE-171 54 SOLNA
Hemsida: www.digitalvision.se