IWACO AB

IWACO AB producerar rörlig stortavla i rekordformat

Pressmeddelande   •   Jun 22, 2011 15:03 CEST

- Betraktar man motivet från olika vinklar ser man bilderna som gömmer sig däri. På det viset kan man få ett öga att blinka, en hand att vinka eller ett huvud att vrida sig och titta åt olika håll. I motivet kan också vissa delar vara undantagna växlingseffekten, exempelvis en logotype som alltid ska synas och inte vara integrerad i växlingen, berättar Viktoria Elman på IWACO.

Det spektakulära Flipflop-utförandet gör att bilden blir rörlig - i den aktuella kampanjen en Skoda Fabia Elegance som skiftar färg. Motivet består av flera bilder lagda i olika skikt i materialet som är en specialfolie. Bildbehandlingen är den stora hemligheten bakom rörelseeffekten. Bildväxlingen kan göras steglös: en blomma som öppnar sig mjukt och smidigt eller ett hjärta som pulserar rytmiskt - det hela ser naturligt ut och får en filmisk effekt.

- Tavlornas placering är optimal för FlipFlop. Tekniken har många användningsområden, men i stort handlar det om att fånga ögat och väcka intresset för ett budskap, vilket är perfekt mitt ibland folk i rörelse, säger Viktoria Elman.

IWACO producerar bland annat posters, vykort, inbjudningskort, musmattor och myntmattor i FlipFlop och har goda erfarenheter av uppmärksamheten som tekniken genererar. För ytterligare upplysningar samt tryckbart bildmaterial, kontakta Viktoria Elman eller Anna-Clara Nord Ekerling.

IWACO AB finns i Täby, Stockholm, och är sedan 1957 en av Sveriges ledande leverantörer av märkning för industriprodukter samt av butiksreklam, on-pack och andra action marketing-material för dagligvaror.  Mer information på www.iwaco.se.