Solid Music AB

J-Son säljer guld i Schweiz

Pressmeddelande   •   Maj 28, 2012 16:16 CEST

Det är inte bara hemma i Sveige som J-Son skriver och medverkar på guld-säljande singlar. Tillsammans med duon Remady och Manu-L har han nu även sålt guld i Schweiz, med låten Single Ladies. Låten toppade singel listan i tre veckor och låg topp tio i ytterligare sex veckor. Låten skrev J-Son med den danske producenten Thomas Troelsen och pitchades till Remadys album, The Original. J-Son som hade lagt rap referenser på demon, blev tillfrågad att ha kvar sin rap och medverkar därför också på låten.

Det är inte den första gången J-Son har en internationell guld-säljande singel. 2010 släpptes låten Where You Wanna Go, som J-Son skapat med holländske Mischa Daniels, som sålde guld i Kanada.

På hemmaplan har J-Son medverkat och skrivit på Eric Saades båda album som släpptes under 2011, Saade vol.1 och Saade vol.2 som både sålde platina och tillsammans blev Sveriges mest säljande album.

Solid Music är en independent label och publishing bolag med säte i Stockholm. Vi samarbetar med major bolag så som Sony Music, EMI Publishing Scandinavia och Warner Chappell. Vi arbetar både nationellt och internationellt och har släppt Grammis-nominerade, Guld och Platinum- säljande album och singlar. Våra låtskrivare och producenter ligger bl.a bakom 2011 års mest sålda album i Sverige, Saade vol.1 och vol.2.