Ja-sidan borde be om ursäkt!

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2003 18:01 CEST

Det har nu framkommit att ja-sidans partier i Sjöbo gått samman med representanter för främlingsfientliga Sjöbopartiet för att få stöd för ett ja i EMU-folkomröstningen.

- Det här är en ren skandal att man skriver ett manifest tillsammans på det här sättet. Ja-sidans partier bidrar aktivt till att legitimera ett rasistiskt parti. Det verkar inte finnas någon gräns för vilka allianser som ja-sidan kan ingå för att pressa in Sverige i det odemokratiska EMU- samarbetet, säger vänsterpartiets Kalle Larsson.

- Jag kräver att Persson, Leijonborg, Lundgren och Svensson på allvar tar itu med det främlingsfientliga samarbetet på ja-sidan. Samtidigt vore det faktiskt på sin plats med en ursäkt för de osakliga angrepp man utsatt nej-sidan för efter Sverigedemokraternas artikel i Expressen. Vi demonstrerar mot rasisterna, medan ni skriver gemensamma manifest med dem. Det är knappt att man tror det är sant, avslutar Larsson.

För mer information kontakta:
Kalle Larsson, riksdagsledamot (v) 070-343 96 74