Kraft Foods Sverige AB

Ja tack, både choklad och müsli…

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2005 16:35 CEST

Kraft Foods lanserar Marabou belVita, underbart goda müslibars med ett tunt lager Mjölkchoklad. (Stockholm den 13 oktober 2005)

Njutning har blivit en allt viktigare del av vardagen. Vi lever i ett högt tempo och det händer mycket varje dag. För att kunna hantera det höga tempot har det blivit allt viktigare att vi unnar oss små pauser i vardagen. Vi vill stanna upp och njuta, och då gärna äta något som smakar gott.

Vi vill njuta men samtidigt har vi blivit allt mer medvetna om vad vi äter, fast vi är inte villiga att kompromissa på smak och njutning. Detta har gjort att försäljningen av produkter med nyttigare ingredienser har ökat.

För att tillfredställa dessa behov lanserar nu Kraft Foods Marabou belVita – det bästa från två världar; müslibars med ett tunt lager mjölkchoklad.

belVita är välsmakande müslibars bestående av en lätt blandning av luftigt ris, fullkorn, hackade nötter och bitar av frukt doppade i ett tunt lager av underbar Mjölkchoklad.

- Vi ser att marknaden för müslibars i Norden är relativt liten i jämförelse med andra länder i Europa. Men Kraft Foods tror att efterfrågan på müslibars kommer att öka som en konsekvens av det ökade behovet av njutning och fokuseringen på vad vi äter, säger marknadschef Magnus Hammarskjöld.

belVita är en del av Kraft Foods globala satsning på nya produkter med nyttigare ingredienser, mindre portionsstorlekar och lägre kaloriinnehåll, baserat på en aktiv livsstil. En förpackning belVita innehåller två müslibars som tillsammans innehåller 120 kalorier.

belVita finns på marknaden i två smaker; Rostade hasselnötter och Röda bär & mandel.

Kontakt:
Magnus Hammarskjöld, marknadschef
Kraft Foods Sverige
E-post: mhammarskjoeld@krafteurope.com

Kraft Foods är ett av världens största livsmedelsföretag med ca 98 000 medarbetare. Vi är verksamma i över 150 länder och omsätter ca 32 miljarder USD. Med starka varumärken som Kraft, Nabisco, Philadelphia, Jacobs, Oscar Mayer, Maxwell House och Post är Kraft Foods ledande inom bl a snacks (inkl choklad), drycker, ost, livsmedel och färdiglagade rätter.

Kraft Foods i Norden har ca 2 400 medarbetare och omsätter ca 790 MUSD. I Norden är vi ledande inom kategorierna choklad, kaffe, livsmedel och snacks. Starka varunamn som säljs i Sverige är bl a Marabou, Daim, Aladdin, Twist, Japp, Gevalia, Blå mocca, Philadelphia, O'boy och Estrella.

I Sverige finns vi i Upplands Väsby, Gävle och Angered.

Läs mer på vår hemsida http://www.kraftfoodsnordic.com

Kraft Foods Sverige