Jabbo

Jabbo.se - ny marknadsplats för handgjorda saker

Pressmeddelande   •   Okt 10, 2012 12:50 CEST

Vi är stolta och glada över att lansera Jabbo.se, en helt ny svensk marknadsplats för att sälja och köpa handgjorda saker.
Bakom Jabbo står fyra vänner med en stor kärlek till kreativt skapande: Sara Bergfors, Kristin Groth, Carmela Guida och Marie Wiktorsson. Vår vision är att Jabbo ska vara både en marknadsplats där handgjorda varor byter ägare, och en plats för inspiration och idéutbyte.

– Vi vill peppa fler kreativa människor att våga ta steget och börja sälja sina handgjorda saker, säger Marie Wiktorsson.

Jabbo fungerar som en marknadsplats där alla är välkomna att öppna en egen butik och sälja sina handgjorda saker. Genom att samla många säljare på samma plats får kunden ett stort urval av annorlunda, välgjorda, vackra och roliga varor att välja bland, och säljarna når enklare ut till en bredare marknad.

– Det är viktigt att uppgradera det kreativa skapandet i Sverige och lyfta fram rörelsen av hantverk, slöjd, DIY, återbruk och craftivism. Allt det som vi själva tycker är roligt, som utmanar och engagerar, säger delägaren Sara Bergfors.

Vill du veta mer om Jabbo? Tveka inte att höra av dig! Högupplösta pressbilder för publicering finns på www.jabbo.se/jabbo/press. Säg bara till om du vill ha produktbilder på något som du hittar på sajten så ordnar vi det!

jabbo@jabbo.se

jabbo.se/jabbo/press

Tel 072-562 15 79

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Jabbo.se är en svensk marknadsplats på nätet för handgjorda saker. Enda kravet är att det som köps och säljs på sajten är handgjort. De som säljer kan vara såväl etablerade konstnärer, slöjdare och hantverkare som hemmapysslare. Säljaren öppnar butik på Jabbo genom att registrera sig som medlem.
Det är kostnadsfritt att öpnna butik och att lägga in varor. När säljaren har sålt en vara betalar hen 5 % av försäljningspriset + en fast avgift på 5 kr per vara till Jabbo. Säljaren säljer själv sina varor och har all kontakt med sina köpare.

Jabbo  har även en blogg och en Facebooksida där vi skriver om kreativt skapande, återbruk, entreprenörskap och annat som vi vill dela med oss av.

Jabbo är baserat i Stockholm och Östersund.