Jabra

JABRA EXTREME ERBJUDER PERFEKT BRUSREDUCERING UTAN KOMPROMISSER!

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2010 10:31 CET

Köpenhamn, Danmark, februari 2010: Var dig själv med Jabra EXTREME: perfekt brusreducering med helt naturlig röstakustik gör det här headsetet till det mest avancerade och kompromisslösa Bluetooth®-headset som någonsin skapats. Jabra EXTREME har nu lanserats av Jabra, världsledande när det gäller innovativa headsetlösningar, och erbjuder en fantastisk, ny innovation: Noise Blackout™ Extreme Den här funktionen bygger på Jabras utvecklade kunskap inom teknik för brusreducering, med dubbla mikrofoner och automatisk volymkontroll för att dramatiskt förbättra samtalskvaliteten och erbjuda dubbelt så hög reducering av störande bakgrundsljud (24dB) som den tidigare Noise Blackout™-tekniken (12 dB). Dessutom har en unik, ny Ultimate-fit Eargel™ utvecklats för att garantera överlägsen komfort för användning hela dagen.

Med Jabra EXTREME är dålig samtalskvalitet ett minne blott. För att skapa så klar och tydlig samtalskvalitet som möjligt fångar de dubbla mikrofonerna in rösten och filtrerar samtidigt effektivt bort bakgrundsljudet. Detta eliminerar omgivande ljud, även i de bullrigaste miljöerna, vilket leder till klar och tydlig samtalskvalitet och säkerställer att rösten aldrig blir robotliknande. Användarna märker knappt av headsetet tack vare specialutvecklade Ultimate-fit Eargels™ som anpassar sig till alla öronformer för att sitta bekvämt: en storlek passar verkligen alla med Jabra EXTREME.

Jabra EXTREME garanterar att du har händerna fria. Du behöver inte hålla på med några knappar under ett samtal, eftersom headsetet automatiskt justerar volymen för att passa din miljö och det inkommande samtalet. Genom att verka utjämnande på inkommande ljud förstärker headsetet på ett smart sätt en tyst röst och dämpar en röst som är alltför högljudd och med systemet för skydd mot akustisk chock skyddas örat från plötsliga ljud. Personer som vill göra mycket fininställningar av ljudet kommer att trivas med Jabra EXTREME, eftersom de kan fininställa musik och röster med manuella kontroller för en optimal upplevelse.

Headsetet levereras med två roterbara öronkrokar för att det ska sitta fast ordentligt på örat och det har samma snygga utseende som föregångaren, Jabra BT530, med en smidig, uppdaterad design som tilltalar både musikälskare och ”workaholics”. Det är till och med försett med en headsethållare av allt-i-ett-typ och billaddare som är perfekt när du är ute och kör. Jabra EXTREME kan anslutas till två enheter samtidigt, vilket gör övergången mellan dator och mobiltelefon, eller musik och samtal, förvånansvärt enkel.

Nyckelspecifikationer för Jabra EXTREME:
• Bluetooth® 2.1 inklusive EDR och eSCO
• Noise Blackout™ Extreme-teknik med dubbla mikrofoner
• MultiUse™ – anslut till två enheter samtidigt
• Sändning av musik (A2DP)
• Justerar volymen automatiskt
• Skydd mot akustisk chock
• Dedikerad strömbrytare
• Dubbel bärstil – Ultimate-Fit Eargels™ och flexibla öronkrokar
• Samtalstid – 5,5 timmar
• Standbytid – 10.5 dagar
• Mått - 47 x 18,5 x 27,5 mm
• Vikt – 10 gram
• Laddare – bil, USB och adapter

Mer information om Jabra finns på: www.jabra.com

LOKAL KONTAKT

John Bäckström
Försäljningschef

GLOBAL KONTAKT

Anne Raaen Rasmussen
Vice President, Mobile Division
+45 45 75  88 88

Om GN Netcom
Med Jabra är GN Netcom världsledande inom innovativa headsetlösningar. GN Netcom har omkring 1 000 anställda och säljkontor jorden runt och företaget utvecklar och marknadsför ett brett utbud av trådlösa headset och högtalartelefoner för användare av mobiltelefoner och headset både med och utan sladd för kontaktcenter och kontorsanvändare. GN Netcoms affärsidé bygger även på tillverkning av originalutrustning (OEM). GN Netcom är ett dotterbolag till GN Store Nord A/S.

© 2009 GN Netcom A/S. Med ensamrätt. Jabra® är ett registrerat varumärke som tillhör GN Netcom A/S. Alla andra varumärken som förekommer här tillhör sina respektive ägare. (Design och specifikationer kan ändras utan föregående meddelande).