Jabra

Jabra lanserar ny varumärkesprofil med ytterligare kundfokus

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2012 08:31 CEST

Jabra lanserar en ny global varumärkesprofil för att anpassa sig till en marknad i snabb förändring.  Budskapet ”Jabra, YOU´RE ON” är framtaget för att på ett effektivt sätt visa kunderna Jabras ledande position inom kommunikationslösningar och för att knyta an till kundernas behov i en värld där tillgängligheten blir allt viktigare.

Stockholm, 2 maj 2012 Headset och högtalartelefonsleverantören Jabra, lanserar en ny global varumärkesprofil med budskapet ”Jabra, YOU´RE ON”.

– Vi vill skapa ett universellt koncept som fungerar på alla marknader i och med att gränsen mellan företaget och privatkonsumenten blir allt mer suddig och tillgängligheten allt viktigare. Vi siktar på att skapa ett varumärke som gör Jabra mer relevant för individer på företagen inom alla segment. Det är ett strategiskt drag som är fast förankrat i vår övergripande affärsstrategi, förklarar Mogens Elsberg VD på Jabra.

Enligt Elsberg är den nya varumärkesprofilen ett naturligt steg i utvecklingen för ett teknikföretag som Jabra. I och med att tekniken förändras, gör även kraven från kunderna det, vilket gör det viktigt att Jabra genom sin varumärkesprofil visar s förståelse för vad kunder behöver idag och i framtiden.

– Den nya onlinestrategin är ett bra verktyg för att förstå användarnas beteende. Vi är lyckligt lottande att ha en hög andel nöjda kunder, och med den nya webbplatsen kan vi förbättra kundnöjdheten ytterligare genom bättre online-support. Ett exempel är online-filmer med instruktioner om hur du använder en produkt, för att lösa eventuella problem där och då, säger Michael Harboe, chef för Online marketing på Jabra.

För mer information kontakta:
Therese Nilsson
E-mail: tnilsson@jabra.com

Om Jabra och GN Netcom
Varumärket Jabra ägs av danska GN Netcom, som är en ledande aktör i världen när det gäller utveckling av headset både trådlösa och trådbaserade. Med drygt 1 000 anställda och ett stort antal säljbolag runt om i världen producerar företaget såväl egna som OEM-produkter. GN Netcom är ett dotterbolag till GN Store Nord A/S. © 2011 GN Netcom A/S. All rights reserved. Jabra® is a registered trademark of GN Netcom A/S. All other trademarks included herein are the property of their respective owners. (Design and specifications subject to change without notice)