Jabra

Jabra lanserar nya trådlösa hörlurar – Jabra Rox

Pressmeddelande   •   Jan 07, 2014 19:22 CET

I samband med den stora hemelektronikmässan CES (Consumer Electronic Show) i Las Vegas lanserar Jabra en ny typ av trådlös hörlur. Jabra Rox Wireless behöver inga kontakter och sladdar för att låta bra. Lurarna är lätta att anpassa efter örats form och tål att användas ofta.

Jabra Rox har redan låtit tala om sig när de blev utnämnda i hörlurskategorin som ”2014 CES Innovations Design and Engineering Awards Honoree”.

Minsta detalj har tagits hänsyn till när Jabra konstruerat Rox. Och man har bara använt sig av de bästa materialen - inklusive rostfritt stål - för att de ska tåla ett aktivt liv.

Rox diskreta design bygger på samma konstruktion av monitorhörlurar som musikerna använder för att få bästa möjliga bastryck.
Utseendet och passformen är lika bra som på hörlurar med sladd och Rox bekväma och diskreta form gör att de sitter tajt. När man rör sig mycket med lurarna på, låser man enkelt fast lurarna i örat med de extra ”örongummi” som medföljer.

Den unika designen med kraftfull högtalarteknik ger ett mycket bra ljud i fullödig Dolby stereo. För att ytterliga höja ljudupplevelsen levereras lurarna med den exklusiva Jabra Sound App med vilken man kan strömma ljud från YouTube och all musik kan spelas upp med Dolby Digital Plus.

* Jabra Rox är lätta att koppla in trådlöst via Bluetooth eller NFC. * Jabra Rox är klassade enligt IP52, dvs skyddade mot damm och vatten. * Jabra Rox har speltid på upp till 5,5 timmar. * Hörlurarna har magneter som när de sammanförs kopplar ner samtalet. * Micro USB för uppladdning. * Jabra Rox finns i vitt och svart.

Ca priser inkl moms:

Jabra Rox 1 200 kr

Jabra Rox lanseras i Sverige under februari 2014.

För mer information, kontakta: John Bäckström, nordisk försäljningschef, jbackstrom@jabra.com

Lennart Thulin, Presskontakt, lennart.thulin@norsholmen.se, tel: 0705-106 106.

Om Jabra och GN Netcom Jabra är ett varumärke som tillhör GN Netcom, ett dotterbolag till GN Store Nord A/S (GN) – listat på NASDAQ OMX. Jabra har cirka 900 medarbetare över hela världen och 2012 hade företaget en årsomsättning på 2355 miljoner DKK. Jabra är en världsledande utvecklare, tillverkare och marknadsförare av ett brett utbud av audioprodukter och audiolösningar. Under mer än 20 år har Jabra varit kända för sin innovation och pålitlighet. Jabra tillverkar trådbundna och trådlösa headset, trådlösa högtalare samt högtalartelefoner som ger individer och företag möjlighet att uppleva ökad rörlighet, komfort och funktionalitet. Se även www.jabra.se

Om Jabra och GN Netcom

Jabra är ett varumärke som tillhör GN Netcom, ett dotterbolag till GN Store
Nord A/S (GN) – listat på NASDAQ OMX. Jabra har cirka 925 medarbetare över hela
världen och 2013 hade företaget en årsomsättning på 2612 miljoner DKK. Jabra är
en världsledande utvecklare, tillverkare och marknadsförare av ett brett utbud
av audioprodukter och audiolösningar. Under mer än 20 år har Jabra varit kända
för sin innovation och pålitlighet. Jabra tillverkar trådbundna och trådlösa
headset, trådlösa högtalare samt högtalartelefoner som ger individer och
företag möjlighet att uppleva ökad rörlighet, komfort och funktionalitet.

Se även www.jabra.se